Compania cu capital olandez CTP, care în ultima jumătate de an a devenit cel mai mare proprietar de spaţii logistice din ţară printr-o rafală de achiziţii imobiliare, a făcut primul pas spre extinderea în România a parteneriatelor pe care le are cu chiriaşii săi din alte ţări. CTP a semnat un contract de închiriere pe zece ani cu Quehenberger Logistics.
Furnizorul de servicii logistice şi de distribuţie, care are clienţi precum Continental, a închiriat circa 19.500 mp în două clădiri neocupate din proiectul recent achiziţionat Prologis Park Bucharest A1. CTP s-a angajat să predea spaţiul din prima clădire în 1 februarie 2016, iar din cea de-a doua clădire în 15 octombrie 2016. Prin acest contract de închiriere, parcul logistic redenumit CTPark Bucharest West este ocupat integral.
“Quehenbeger este un partener tradițional al CTP în Republica Cehă și CTP este bucuros să extindă acest parteneriat și în România. Achiziționarea portofoliului Prologis în România înseamnă că acum CTP este unul dintre cei mai mari jucători de pe piață. Interesul nostru și al chiriașilor noștri continuă să crească pentru piața românească”, a declarat Remon Vos, CEO CTP.
Compania cu capital american Prologis a ajuns la finalul lunii august la un acord de vânzare a parcului Prologis Park Bucharest A1 către CTP pentru circa 50 mil. euro, potrivit calculelor Capital. Prin această tranzacţie, americanii au ieşit de pe piaţa românească.
Proiectul achiziţionat are o suprafaţă închiriabilă de aproape 108.000 mp şi are alăturat circa 37 de hectare de teren neutilizat, destinat extinderii viitoare. Pe lângă Quehenberger, parcul este ocupat de companii precum Kühne Nagel, Ekol, Cargo Partner, Emag, Gefco, Altex, Geodis și Studio Moderna.
CITIŢI ŞI Schimbări majore în topul celor mai mari proprietari de clădiri
Cele cinci parcuri logistice achiziţionate de CTP în acest an i-au asigurat un portofoliu cu o suprafaţă închiriabilă de 342.200 mp, fiind de departe cel mai mare proprietar de astfel de spaţii. Pentru a ajunge aici, investitorul a cheltuit 150 mil. euro. Noua ţintă a companiei este să ajungă la active de peste 250 mil. euro în România.