De ani buni expozițiile auto au printre vedete concepte cu un design futurist și propulsie electrică. Unele dintre acestea – puține, e drept – au devenit deja vehicule de serie, iar viitorul promite un ritm mai alert al dezvoltării de mașini de serie cu emisii poluate zero. (ZEV). Ediția din 2017 a expoziției auto de la Frankfurt nu a făcut notă discordantă, la standuri fiind prezente o mulțime de concepte care promit să se transforme, în doar câțiva ani, în vehicule destinate pieței. Printre cele mai importante dintre acestea este Mercedes-Benz Concept EQ A, un vehicul compact care este propulsat de două motoare electrice și are o autonomie declarată de până la 400 km. După succesul repurtat cu gama „i”, bavarezii de la BMW au sosit la Frankfurt cu o versiune modernizată a lui i3, dar și cu o variantă sportivă i3s care oferă o creștere cu până la 40% a puterii și cuplului. Chiar mai important decât i3s, este studiul BMW i Vision Dynamics din care va rezulta un Gran Coupe cu patru uși complet electric cu o autonomie de circa 600 km și o accelerație de la zero la 100 km/h în doar patru secunde.

 

Germanii de la Audi nu s-au lăsat nici ei mai prejos prezentând două concepte electrice – Aicon și Elaine – care promit să facă uitat scandalul Dieselgate. Aicon nu are deloc pedale pentru că se va desplasa fără intervenția șoferului, iar autonomia sa va depăși 700 km chiar dacă dimensiunile sunt  relativ mari (L = 5.444 mm, l = 2.100 mm și h = 1.506 mm). În același timp, studiul Elaine, care „ascunde” un viitor SUV, este propulsat de trei motoare electrice, unul pe puntea din față și două pe cea din spate, care transformă vehiculul într-un „quattro”. Autonomia estimată este de peste 500 km, iar accelerația 0 – 100km/h se produce în 4,5 secunde.

 

 

Succesul repurat de Alianța Renault – Nissan cu modelele Zoe și Leaf a creat premisele orientării grupului francez către vehicule chiar mai futuriste. Astfel, noul concept Symbioz integrează o „casă” și o mașină care lucrează în deplină armonie pentru a-și satisface deținătorul. Conform oficialilor Renault, vehiculul complet autonom a fost gândit ca o extensie a locuinței sau biroului și împarte cu acestea sursa de energie. În câteva luni va fi disponibilă chiar o versiune pentru teste a acestui concept.

 

Mini Electric Concept este un vehicul „modern, purist și eficient” prin care divizia britanică a grupului BMW dorește să anunțe direcția către care va evolua în viitorul apropiat. De altfel, a fost deja anunțată apariția primului Mini electric de serie largă, în 2019. Un alt exponent al conceptelor care prefigurează mașinile electrice ale viitorului este Volkswagen I.D. Crozz, un vehicul care, alături de I.D. Buzz, se va afla în avangarda planului de electrificare a mărcii Volkswagen cu un cost de șase miliarde de euro doar pentru următorii cinci ani. Pentru că mulți au mai auzit vorbindu-se despre acest concept, este demn de menționat faptul că acesta a evoluat acum către producția de serie. Vehiculul este o combinație între un SUV și un coupe cu patru uși care va dispune de tracțiune integrală și se va putea deplasa cu un singur „plin” circa 500 km.

(Articol publicat în Suplimentul Auto Capital apărut pe 25 septembrie 2017)

Citește și:

„Nebunia SUV” a ajuns la apogeu (2) FOTO

„Nebunia SUV” a ajuns la apogeu (1) FOTO

Ce spun oficialii Renault despre noua Dacia Duster

Roelant de Waard, Ford: Am lansat B-Max când monovolumele scădeau. EcoSport intră pe piaţă exact când segmentul său creşte puternic

Frankfurt Motor Show 2017: SUV-urile schimbă piaţa, iar electrificarea, afacerile industriei