Intr-o perioada in care somajul este in crestere nu doar in Romania, ci aproape in toata lumea, am incercat sa aflam de ce are nevoie o persoana pentru a-si gasi un nou loc de munca. Concret, am vrut sa stim daca brandul personal ajuta la gasirea unui loc de munca mai bun…
“Brandul personal este extrem de important, mai ales in conditiile actuale. Intotdeauna se va prefera colaborarea cu o persoana ce reprezinta un brand decat cu un ‘no name’. Este garantia seriozitatii, colaborarii pe termen lung, mai ales ca se construieste in timp si reprezinta rezultatul interactiunilor si activitatilor acelei persoane”, este de parere Daniela Necefor, managing partner la Total Business Solutions.
“Brandul personal conteaza enorm in situatii de criza. Cei care au reusit sa isi formeze un brand, dar care au stiut sa lase si usi deschise, vor gasi mult mai usor un job in cazul in care raman someri, deoarece sunt cei despre care lumea spune, in general, ca te poti baza”, a mai spus Daniela Necefor.
Si Eliza Nechifor, marketing & communication coordinator la Manpower, considera ca brandul personal pozitiv poate fi o caracteristica importanta in a gasi un loc de munca pe acceasi piata in care te-ai facut cunoscut.
Pe de alta parte, Stefan Liute, strategy director la Grapefruit, este de parere ca brandul personal e important intr-o masura mare pentru un numar mic de oameni. „A-ti face un brand personal nu este nicio preocupare si nicio capacitate a maselor, este o preocupare si o capacitate pentru putini oameni, pentru oamenii educati, pentru elite”, sustine Stefan Liute. „E destul de putin probabil ca, construirea brand personal sa fie o startegie concurentiala relevanta pentru un muncitor din industria auto care este dat afara”, a explicat el.
Ce e brandul personal?
„‘Brand personal’ se refera la modul in care o persoana este perceputa de catre public, potentiali clienti si competitori”, sustine Daniela Necefor. Potrivit acesteia, ca sa poti afirma ca ai un brand personal, este foarte important ca atunci cand se aude numele tau sa se faca imediat legatura cu realizarile tale si cu tine. “Un brand personal este extrem de greu de construit si este foarte important sa il pastrezi odata construit. Este practic cel ce trebuie sa iti lase usile deschise indiferent ce s-ar intampla”, a mai spus ea.
Daniela Necefor este de parere ca, pentru a putea sa iti construiesti un brand personal, trebuie sa obtii increderea colaboratorilor – direct si indirect, sa iti tii promisiunile, sa nu spui niciodata ca poti face ceva si apoi sa nu ai rezultate si sa reusesti sa iti faci numele cunoscut ca o garantie a profesiei tale. Ea mai spune ca elemente definitorii ale brandului personal sunt identitate personala clara, creativitate, spontaneitate, charisma, seriozitatea, capacitatea de a lua decizii rapide, flexibilitate, puterea de a trece peste dificultati.
Stefan Liute considera ca un brand personal nu este o reteta pentru fericire. „Daca-ti construiesti un brand personal doar de dragul brandului, daca celebritatea, numele, reputatia sunt un scop in sine si nu un mijloc, parerea mea este ca ai o viata destul de jalnica, si de patetica si de fara rost…Exista in ziua de astazi foarte multi oameni obsedati de celebritate”, a explicat el.
In opinia acestuia, elementele definitorii ale unui brand sunt, printre altele, caracterul, cat de mult insemni pentru ceilalti, dar si stilul, modul de a te pune in valoare.