Nu mai este un secret pentru nimeni, că românii au început să petreacă din ce în ce mai mult timp în online și mai mult decât atât, cei mai mulți dintre ei ajungând să urmărească diverși influienceri pe difererite rețele sociale pentru a vedea ce părere au despre anumite produse sau servicii.
Se pare că și în România au început să apară așa-ziși Influenceri și deși nu au ajuns la nivelul celor din afară, aceast trend pare să prindă din ce în ce mai tare și la noi. De aceea și firmele îi plătesc cu mii de euro ca să le recomande produsele. “Dar nu toţi ajung să câştige bani, chiar dacă au zeci de mii de urmăritori”, spun specialiştii.
Marian Ionescu, vlogger: “Varianta cu barterul spune foarte mult câtă încredere am în produsul respectiv. Mă duc, testez, le spun care a fost experienţa mea.” potrivit stirileprotv.ro
Potrivit unui studiu, 70% dintre români se declară influenţaţi de persoanele pe care le urmăresc pe reţelele de socializare şi care le vorbesc despre produse cosmetice.
În timp ce 66% recunosc că sunt interesaţi de influencerii care prezintă produse de uz casnic, iar 60%, de mâncare sau băutură.
Andreea Lupu, expert: “Influencerii nu pot vinde orice şi influenţa nu ar trebui neapărat cuantificata în vânzare. O postare poate să fie de la câteva zeci de euro şi poate să ajungă la mii de euro. Nu neapărat o postare, ci o campanie care are în centru un influencer.”
Produse cosmetice
70% interesaţi de produs
38% testează produsul
Uz casnic
66% interesaţi de produs
37% testează produsul
32% ar cumpăra produsul
Mâncare şi băutură
60% sunt interesaţi
37% testează produsul
35% cumpăra produsul
Dispozitive It&C
55% interesaţi de produs
35% înţeleg avantajele
27% i-au în considerare o achiziţie