Raportul a analizat atât companiile care au o pagină de Facebook cât şi aplicaţiile mobile şi jocurile pe care utilizatorii de Facebook le joacă şi pe baza acestora a măsurat activitatea economică. De asemenea, ia în calcul cererea pentru dispozitive şi servicii generată de Facebook. De exemplu, atunci când o companie îşi face publicitate pe Facebook, o parte din vânzările generate pot fi direct atribuite Facebook. Sau când consumatorii donează 100 milioane de dolari pentru cercetare în domeniul sclerozei laterale cu ocazia provocării Ice Bucket, mesajele publicitare de pe Facebook au jucat un rol crucial.
'Oamenii cred că tehnologia creează locuri de muncă în sectorul tech şi distruge locuri de muncă în altă parte. Acest raport arată că lucrurile nu stau aşa', a declarat directorul de operaţiuni de la Facebook, Sheryl Sandberg. Potrivit acesteia, Facebook ajută la crearea unui nou val de mici companii de la fashion la fitness. 'Nu mai suntem într-o lume în care companiile mari pot crea locurile de muncă de care lumea are nevoie', adaugă Sandberg.
Acest raport vine într-un moment în care multe industrii critică startup-urile create pe bază de Internet cum sunt serviciul de taxi Uber sau serviciul Airbnb, care oferă oamenilor posibilitatea de a închiria propriile case. Criticii susţin că aceste servicii ocolesc legislaţia şi pun în pericol taxiurile şi serviciile hoteliere tradiţionale. AGERPRES