Cu ce îi atrage Timişoara pe investitorii hotelieri

Timişoara se bucură din ce în ce mai mulţi turişti, ceea ce înseamnă că acest sector este în plină dezvoltare. Este un motiv în plus pentru investitorii hotelieri să îşi aducă businessul şi în oraşul din vestul României.

În ultimii ani Timişoara s-a bucurat de investiţii în spaţiul public, dar şi de obţinerea titlului de Capitală Europeană în 2021.

Dan Diaconu, viceprimarul municipiului Timișoara, a precizat în cadrul conferinței TopHotel de acum două luni, de la București, că Timișoara are nevoie de investiții în hoteluri și a oferit investitorilor prezenți la conferință câteve motive pentru care merită să investească în orașul de pe Bega, printre care: creșterea numărului de turiști, numărul redus de locuri în hoteluri, terenuri disponibile în zona centrală, dar și printre cele mai reduse taxe din România.

Potrivit acestuia, deși numărul de turiști a crescut în Timișoara, numărul de locuri în hoteluri a rămas constant din 2012 încoace, iar oferta de cazare actuală nu satisface cererea, în perspectiva anului 2021, când sunt așteptați 1 milion de turiști.

Dan Diaconu a invitat cu această ocazie reprezentanții lanțurilor hoteliere internaționale să vină la Timișoara, scrie horeca.ro.

“Ne bucurăm că există cel puțin 2 inițiative ale lanțurilor hoteliere internaționale în perioada imediat următoare și așteptăm și alte lanțuri hoteliere internaționale să fie prezente aici”, a declarat acesta. 

Câştigarea titlului de Capitală Culturală Europeană pentru anul 2021 se așteaptă să producă efecte benefice pe termen lung asupra orașului, din toate punctele de vedere. 

Potențialul de dezvoltare al orașului nu a rămas trecut cu vederea de către investitori, care au anunțat noi proiecte pe piața locală în următorii ani. 

Grupul hotelier Radisson a anunțat la începutul acestui an semnarea contractului pentru deschiderea unui hotel Radisson Blu în ansamblul ISHO din Timișoara, dezvoltat de Ovidiu Şandor prin Mulberry Development.

Și alte lanțuri hoteliere internaționale și-au anunțat intenția de a pătrunde pe piața din Timișoara, printre care Marriott, Hilton, Orbis sau Barcelo Hotels, însă nu au anunțat ceva concret. 

În prezent, doar 4,4% din camerele de hotel din Timișoara sunt afiliate unui brand hotelier internațional, potrivit datelor STR Global. 

Motivele pentru care un antreprenor ar vrea să investească în Timişoara sunt foarte simple. În primul rând sunt multe terenuri disponibile. Există un număr relativ redus de paturi în acest oraş, respective 3406 locuri în hoteluri, este un număr redus de locuri în hoteluri de 4 și 5 stele dar şi de lanțuri hoteliere internaționale prezente. Aici sunt printre cele mai reduse taxe din România (proprietate). De asemenea, este o creștere constantă a numărului de turiști, peste media națională.