Retailerul de electronice, electrocasnice si IT&C Flamingo International a inregistrat o crestere de 56% a veniturilor in primele noua luni, fata de perioada similara a anului trecut, pana la 143 milioane de euro. Cu toate acestea, reprezentantii companiei au anuntat ca pentru anul 2009 vizeaza inchiderea mai multor magazine, pentru a putea face fata crizei financiare. Evolutia pozitiva a business-ului la noua luni fost determinata de cresterea cu 120% a activitatilor de distributie, dar si
Retailerul de electronice, electrocasnice si IT&C Flamingo International a inregistrat o crestere de 56% a veniturilor in primele noua luni, fata de perioada similara a anului trecut, pana la 143 milioane de euro. Cu toate acestea, reprezentantii companiei au anuntat ca pentru anul 2009 vizeaza inchiderea mai multor magazine, pentru a putea face fata crizei financiare.
Evolutia pozitiva a business-ului la noua luni fost determinata de cresterea cu 120% a activitatilor de distributie, dar si de majorarea cu 32% a activitatilor de retail, fata de primele noua luni ale anului trecut, a declarat Dragos Simon, presedintele Consiliului de Administratie al Flamingo International.
Retailerul se asteapta in acest an la vanzari de 200 milioane de euro, in scadere cu 5% fata de estimarile initiale, de 210 milioane de euro. Aceasta schimbare a fost detreminata de impactul psihologic pe care le-au avut mesajele privind criza financiara in randul clientilor. La aceasta se adauga si noile norme de crediatare ale BNR care fac mult mai dificla obtinerea unui credit.
Dragos Simion a declarat, de asemenea, ca Flamingo International isi schimba staregia in conditiile actuale de pe piata. Astfel, compania va sista unele investitii si va opri deschiderea unor noi locatii atat in acest an cat si in 2009. Daca initial compania viza sa ajunga la o supfrata de vanzare de 70.000 de metri patrati in acest an, se va rezuma la doar 60.000 de metri patrati suprafata comerciala. De asemenea, cu toate ca anuntase ca va incheia anul 2008 cu un numar total de 129 de magazine, reteaua Flamingo va ajunge doar la 119 locatii.
Reprezentantul companiei a mai anuntat ca pentru anul 2009 exista deja o lista preliminara privind inchiderile unor magazine. „Anul viitor planuim sa inchidem magazinele mici si neprofitabile pentru a putea face fata crizei financiare si scaderii cererii. Mai mult, in acest context, am putea reduce anumte game de produse”, a declarat Dragos Simion.
In 2007, Flamingo International a inregistrat un profit de 528.000 de euro si o cifra de afaceri de 171 mil. euro.
Flamingo International se afla pe piata din Romania incepand din anul 1994, axandu-se pe comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice. Din 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.