Peste 40 de modele de autoturisme comercializate pe piaţa din România au tracţiune integrală, dar mai puţin de o zecime sunt off-roadere în toată puterea cuvântului. Evoluţia pieţei auto din ultimele şase luni arată clar că românii rămân mari iubitori de SUV-uri. Deşi scăderile sunt la ordinea zilei în toate segmentele, cel al vehiculelor destinate atât transportului pe şosea, cât şi pe drumuri neamenajate a înregistrat, conform APIA, un recul mai mic (-40,4%) faţă de
Peste 40 de modele de autoturisme comercializate pe piaţa din România au tracţiune integrală, dar mai puţin de o zecime sunt off-roadere în toată puterea cuvântului.
Evoluţia pieţei auto din ultimele şase luni arată clar că românii rămân mari iubitori de SUV-uri. Deşi scăderile sunt la ordinea zilei în toate segmentele, cel al vehiculelor destinate atât transportului pe şosea, cât şi pe drumuri neamenajate a înregistrat, conform APIA, un recul mai mic (-40,4%) faţă de cel al pieţei autoturismelor (-51,3%) în timp ce clasele B şi C, aflate pe val cu doar câteva luni în urmă, s-au prăbuşit cu 55,7%, respectiv, 50,5%.
Din totalul de 5.600 de SUV-uri comercializate în primele şase luni din 2009, doar vreo 1.000 se pot încadra în segmentul maşinilor care pot demonstra reale capacităţi pe teren accidentat. Pentru că puţini dintre cumpărătorii de maşini cu garda la sol înălţată şi unghiuri de atac şi degajare permisive chiar folosesc aceste maşini în afara şoselelor. Nu de puţine ori, posesorii de aşa-zise maşini de teren ca Hyundai IX55, Mercedes ML sau Audi Q7 au avut surpriza de a rămâne cu ele blocate imediat ce au întâlnit obstacole ceva mai dificile. În goana lor de a se înscrie într-o nouă tendinţă a pieţei, producătorii au construit aşa-numitele „maşini de teren pentru oraş“, preferând să îmbine confortul, luxul şi spaţiul interior cu o gardă la sol ceva mai mare şi un propulsor mai puternic, şi lăsând pe ultimul plan adevăratele caracteristici care fac dintr-un vehicul un 4X4 în toată puterea cuvântului. Este şi motivul pentru care adevăraţii regi ai traseelor montane au rămas, peste ani, Land Rover Defender, Nissan Patrol sau Mitsubishi Pajero şi chiar mai bătrânele Lada Niva sau ARO. Un adevărat pasionat de off-road nu va plăti niciodată sumele cu multe zerouri necesare achiziţionării unui Audi Q7, Mercedes ML sau BMW X5 preferând – în loc de sisteme audio-video performante, multă electronică şi scaune din piele – să conducă o maşină pe care cuplul motorului o ajută la greu, la care diferenţialul nu se blochează când ţi-e lumea mai dragă şi aproape orice pană se poate rezolva în scurt timp, graţie unei dozări decente a prezenţei sistemelor electronice.
Distracţie, după buget