China analizează posibilitatea extinderii reţelei de trenuri de mare viteză până în Europa, timpul de călătorie între Londra şi Beijing putând fi redus până la două zile, relatează publicaţia electronică EUObserver. Potrivit mai multor oficiali, acest proiect ar putea să fie finalizat în următorii zece ani, permiţând pasagerilor să parcurgă distanţa de aproximativ 8.000 de kilometri la viteze de până la 320 de kilometri pe oră. Propunerile ar viza două rute către
China analizează posibilitatea extinderii reţelei de trenuri de mare viteză până în Europa, timpul de călătorie între Londra şi Beijing putând fi redus până la două zile, relatează publicaţia electronică EUObserver.
Potrivit mai multor oficiali, acest proiect ar putea să fie finalizat în următorii zece ani, permiţând pasagerilor să parcurgă distanţa de aproximativ 8.000 de kilometri la viteze de până la 320 de kilometri pe oră.
Propunerile ar viza două rute către Europa: una trecând prin India, Pakistan şi Orientul Mijlociu, iar a doua cu direcţia Germania, via Rusia. Însă rutele exacte nu au fost decise până în prezent. O a treia linie s-ar extinde la sud de China şi ar lega Vietnamul, Thailanda, Myanmar şi Malaysia.
Wang Mengshu, membru al Academiei Chineze de Inginerie şi consultant în domeniul trenurilor de mare viteză, a declarat în această lună că au început deja lucrările la linia din sud-estul asiatic. „Am realizat de asemenea activităţile de prospectare şi sondare în ceea ce priveşte reţeaua europeană, iar ţările Europei Centrale şi de Est sunt nerăbdătoare ca noi să începem”, a spus Wang.
Totuşi, oficialii chinezi de la Bruxelles s-au arătat mai rezervaţi. „Înţeleg că vrem să ne îmbunătăţim reţele de căi ferate, posibil chiar până în Europa, dar urmează să se decidă dacă ele vor fi de mare viteză sau nu”, a precizat o sursă, citată de publicaţia electronică.
Pe de altă parte, experţii europeni afirmă că decizia construirii unei linii feroviare UE-China este destul de dificil de justificat cu argumente comerciale, având în vedere costurile de transport maritim reduse, existente în prezent.
China a iniţiat un vast proiect de extindere a reţelei sale feroviare, cu scopul de a construi aproape 30.500 de kilometri de cale ferată în următorii cinci ani şi de a lega toate principalele sale oraşe cu linii de mare viteză.
SURSA: Mediafax