„Aşa cum bine ştiţi, decizia la nivel guvernamental este sa construim Autostrada Bucureşti – Braşov, cu sprijinul Băncii Mondiale. Putem spune ca acest proiect se numără printre priorităţile absolute de infrastructură rutieră, aşa că insist să îl trataţi şi dumneavoastră cu cea mai mare seriozitate”, a precizat Cuc.
Şeful MT a precizat că a avut deja o primă întâlnire cu reprezentanţii Băncii Mondiale pe această temă şi a adăugat că realizarea acestui proiect major de infrastructură va aduce beneficii inclusiv comunităţilor din zonele tranzitate.
În acest context, ministrul a subliniat importanţa sprijinului oferit de autorităţile locale din zonele tranzitate de viitoarea Autostradă Bucureşti-Braşov.
„Primăriile, ale căror teritorii administrative vor fi tranzitate de aceasta Autostrada, trebuie sa fie capabile să pună la dispoziţie toate planurile parcelare actualizare. Ideal ar fi ca toţi proprietarii din aceste zone sa aibă definitivate Planurile Cadastrale iar acolo unde acestea nu există, mizăm pe implicarea primăriilor. Ţinând cont de experienţa pe care o avem cu alte proiecte, va pot spune ca un punct fierbinte este cel al Autorizaţiilor de construcţie, acordate de primarii pe Coridorul rezervat. În mod normal, un astfel de Coridor, odata rezervat, nu ar mai trebui grevat de nicio alta construcţie, edificată după finalizarea Studiului de fezabilitate”, a spus Răzvan Cuc.
Ministrul Transporturilor a cerut şi reprezentanţilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să ia toate măsurile pentru buna derulare a acestui proiect şi a atras atenţia că aşteaptă o implicare permanentă a specialiştilor de la compania de drumuri.
„Sunt decis să supraveghez personal şi permanent evoluţia proiectului şi le-am spus şi celor de la CNAIR că Autostrada Ploieşti-Braşov este la fel de importanta ca Sibiu-Piteşti. Ca atare, am nevoie de implicarea lor 24 de ore din 24, la fel cum am nevoie de tot suportul primărilor din zona pe unde va trece Autostrada”, a afirmat Răzvan Cuc.
Potrivit datelor furnizate de MT, pentru întregul traseu al Autostrăzii Bucureşti-Braşov există un studiu de fezabilitate, elaborat în anul 2006 şi un acord de mediu eliberat în anul 2007.
Autostrada Bucureşti – Braşov va avea o lungime totala de circa 173 de kilometri. O parte din acest sector, între Râşnov şi Cristian a fost deja licitată şi urmează sa fie încheiat contractul pentru proiectare şi execuţie. Din întreaga Autostrada Bucureşti-Braşov este deja construita secţiunea Bucureşti-Ploieşti (A3). (Sursa: Agerpres)