Cultura lui „Merge şi aşa”, principalul semn al unei organizaţii nesănătoase

Cultura lui „merge şi aşa” (neperformanţa acceptată) este principalul semn al unei companii nesănătoase, sunt de părere peste 33% dintre participanţii la cel mai recent sondaj Myjob.ro

O treime (30,3%) dintre respondenţi consideră că rolurile şi responsabilităţile neclare ale angajaţilor sunt un semnal important de „boală” în organizaţie. 

Deciziile cheie luate fără consultarea celor direct afectaţi reprezintă un semn clar al unei organizaţii nesănătoase pentru 20% dintre persoanele participante la sondaj, în timp ce 14,5% se plâng de lipsa de feedback din partea conducerii. Aproape 2% văd o problemă importantă în implicarea angajaţilor în training-uri fără o analiză anterioară a nevoilor.

Domeniile cel  mai bine reprezentate în care respondenţii activează sunt vânzări, producţie, bănci/finanţe, inginerie şi alimentaţie/comerţ. În ceea ce priveşte experienţa, cei mai mulţi dintre participanţi au 10-20 de ani în câmpul muncii (24%), urmaţi îndeaproape de cei cu 5-10 ani de experienţă (21%) şi de cei cu un nivel de carieră de 3-5 ani (16%).

Şi reprezentanţii companiilor au aceeaşi viziune cu privire la semnele unei organizaţii nesănătoase. Aceştia consideră, printr-o voce majoritară, că responsabilităţile şi rolurile neclare afectează cel mai mult sănătatea unei organizaţii (31,5%). 27,5% văd cultura lui „merge şi aşa” ca principal semn al unei companii nesănătoase.

Pentru 15,6%, angajaţii care vorbesc în termeni de „ei” şi nu „noi” reprezintă o ameninţare serioasă la sănătatea companiei, iar 13,7% dintre respondenţii angajatori consideră că lipsa de feedback din partea conducerii este semnul principal de „boală”.

Aproape 10% dintre angajatorii participanţi cred că deciziile cheie luate fără consultarea celor direct afectaţi ar trebui să tragă prima oară un semnal de alarmă şi doar 2% consideră implicarea angajaţilor în training-uri fără o analiza anterioară a nevoilor o problemă principală. Cei mai mulţi respondenţi sunt reprezentanţi ai unor companii din domeniile Resurse Umane, IT Software şi  Marketing.

Sondajul Myjob.ro a fost realizat online pe un eşantion de 2460 respondenţi din rândul candidaţilor la joburi şi 153 de reprezentanţi ai companiilor angajatoare.