Potrivit directorului Trenkwalder Sobis, Bogdan Florea, „cererea de personal din cursul acestui an ne-a cam luat şi pe noi prin surprindere, așa că am ajuns să revizuim a treia oară, în sus, prognoza pe cifra de afaceri anuală. La o creştere ne așteptam, pe baza experienţei companiei-mamă din Austria şi a prognozelor privind revenirea economiilor către care România exportă produse industriale“. Dar nu chiar la acest nivel.
Cum a reușit, deci, Trenkwalder o cvasitriplare a veniturilor, în plină criză? „După şocul din 2009, când multe firme au fost nevoite să restructureze personal, angajatorii s-au temut să facă din nou recrutări, însă presiunea comenzilor ce trebuiau onorate i-a împins în mod natural către sistemul angajărilor temporare – leasingul de personal“.
Stabilirea în Sibiu, un atu
Compania este deținută majoritar de Trenkwalder Austria și condusă de Bogdan Florea, care deține, la rândul său, 15% din acțiuni. Potrivit acestuia, rata de creştere înregistrată de reprezentanța autohtonă este cea mai mare din întregul grup Trenkwalder, „şi probabil aşa va fi şi anul viitor, cel puţin.“
La nivel local, cele mai profitabile birouri sunt cele din București, Cluj, Timișoara și Sibiu, orașe în care au sediul central o bună parte din clienții Trenkwalder. Între aceștia, BCR, Raiffeisen Bank, Nokia, Continental Automotive Systems, Ambient, Leoni Wiring Systems, Siemens „şi multe alte companii din domeniul producţiei auto, al componentelor electronice şi bancar“. De altfel, în ultimul an, compania a închis două reprezentanțe, activând, în momentul de față, prin nouă birouri locale. „Faptul că sediul nostru central este la Sibiu ne ajută să fim aproape de clienţii de oriunde în ţară, în timp mai scurt şi cu costuri mai mici“, explică, parțial, Bogdan Florea cum a ajuns o firmă din provincie să intre în liga marilor jucători de resurse umane din România.
Cine este Bogdan Florea
„Eu sunt de formaţie psiholog, deci lucrul cu oamenii – care include recrutarea – este ceea ce mi-am dorit să fac dintotdeauna şi, de altfel, ceea ce am şi studiat în facultate. Am intrat în antreprenoriat în 1997, pe când România se străduia să iasă din tăvălugul prăbuşirii monedei naţionale şi economia parcă începea să-şi caute drumul spre statutul de economie de piaţă. Pot să spun că am intrat pe piaţă odată cu operatorii de telefonie mobilă“, își amintește directorul Trenkwalder.
Erau vremuri când „şomajul era foarte mare, firmele care ar fi putut fi potenţiali clienţi puţine, multinaţionalele şi mai puţine, însă cred că m-am descurcat onorabil“.
Cu alte cuvinte, în 2001 a reușit să intre în parteneriat cu cel mai important dintre clienţii pe care-i avea atunci, firma sibiană de IT Sobis, împreună cu care a fondat, ulterior, Sobis Consult. „Cred că şi în formula aceasta m-am descurcat cât se putea de bine, astfel încât, în 2006, am semnat cu marea firmă austriacă Trenkwalder, care căuta să se extindă în România şi avea nevoie de un partener solid. Şi iarăşi aş zice că m-am descurcat binişor, mai ales anul acesta“. În tot acest timp, a continuat să activeze ca lector la catedra de psihologie organizaţională din cadrul Facultății de Științe din Sibiu.
Pentru 2011, estimează continuarea trendului ascendent din ultimii ani. „Credem că pe zona de producţie vor fi cele mai multe solicitări, urmate de zona financiar-bancară, retail şi telecom. Cererile vor fi în creştere atât pentru poziţii de muncitori calificaţi şi necalificaţi, cât şi pentru specialişti (în domeniul financiar/controlling, vânzări, ingineri IT)“. O bună parte din dezvoltarea pieței de leasing de personal va depinde în noul an de flexibilizarea cadrului legislativ, solicitare adusă în discuție, în mod repetat, de patronate, de Asociația Română a Agențiilor de Muncă Temporară și de Consiliul Investitorilor Străini, de pildă.
„Ceea ce ar ajuta foarte mult această piaţă şi ar contribui în mod direct la crearea de noi locuri de muncă ar fi prelungirea perioadei de angajare temporară la mai mult de 18 luni, cât este în prezent. De asemenea, ar fi deosebit de utilă introducerea posibilităţii de prelungire a contractelor de mai multe ori“, încheie Bogdan Florea.
Cum a ajuns leasingul de personal afacerea recesiunii
18 decembrie 2010, 07:57
Ultima modificare în 18 decembrie 2010, 09:57
În plină criză, veniturile unei companii au crescut de aproape trei ori, tocmai de pe urma condițiilor dificile din piață. Mărturie stă povestea unei firme de recrutare româno-austriece din Sibiu.
Etichete: afacere,
cariere
Publicat in categoriile: HR
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: HR
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Companiile vor noi angajați, dar pe costuri minime
- Majoritatea românilor nu ar putea trăi nici măcar o lună din economii
- Ce au în comun românii și britanicii
- Cât de sigur este locul tău de muncă?
- Numărul românilor care au plecat la muncă în străinătate s-a triplat în 2010
- Surpriză: companiile estimează adâncirea șomajului la începutul lui 2011
- Cum să devii indispensabil pentru angajator?
- Investitorii străini vor anularea contractelor colective pe ramură
- Polonia, țintă pentru imigranți
- Șefii și cei de la HR ar fi dispuși să dea prime de Sărbători