Dacă eşti serios şi oferi calitate, poţi să devii cu uşurinţă furnizor de legume pentru marile reţele de magazine, susţine un producător local. Mai greu este să te menţii.
„Discutăm acum ce punem la anul”, spune Barbu. Sămânţa provine în general din import, iar producătorul trebuie să fie atent la amănunte legat de greutatea, conformaţia sau culoarea produselor, foarte importante pentru un retailer.
În plus, trebuie să asigure şi o continuitate, adică să poată să livreze zilnic 1.000-2.000 de bucăţi. Barbu furnizează legume pentru marii retaileri, începând din primăvară până în toamnă, producţia fiind obţinută de pe o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi de solar. Lucrează şi în câmp 2-3 hectare de teren, cultivate în general cu gogoşari şi kapia.
Legumicultorul lucrează acum pe cont propriu, după ce s-a retras din asociaţia Biolegum. Pentru o frimă de familie, nu este însă puţin lucru să ajungă cu produsele în hipermarket.