Marile magazine și-au anunțat ofertele pentru Black Friday printr- o adevărată campanie de publicitate. Prin intermediul aplicației admonit, mediaTRUST prezintă lista retailerilor care și-au anunțat ofertele cu cel mai mare număr de reclame pentru fiecare canal media în parte, în perioada 19 – 26 noiembrie 2012.
Serviciul online admonit oferă generarea de rapoarte cu cheltuielile de publicitate, durata şi numărul de difuzări pentru orice interval de timp şi date alese de utilizator (canale media, advertiseri, branduri, sectoare sau alte elemente ale clasificării). mediaTRUST monitorizează posturile radio (12 staţii), de televiziune (20 de staţii) şi presa scrisă (peste 200 de ziare, reviste și suplimente ale acestora).
Numărul total de reclame difuzate pentru evenimentul Black Friday, în intervalul menționat este de 823.
Din raportul mediaTRUST se observă că retailerii monitorizați au mizat pe o pondere mai ridicată a reclamelor pe posturile de radio, urmate de cele pe tv. În ceea ce privește reclamele din presa scrisă, acestea sunt în număr relativ mic în perioada 19 -26 noiembrie.
Pe primul loc se situează Carrefour cu 239 de reclame pentru Black Friday, dintre care 175 de reclame pe posturile de radio, 60 de spoturi publicitare la TV, iar în presa scrisă, 4 reclame.
Altex ocupă locul doi în topul mediaTRUST, cu 126 de reclame la radio, 72 la TV și 9 în presa scrisă.
Locul trei este ocupat de Flanco care a avut 92 de reclame la radio și 85 la TV.
Urmează Metro cu 62 de reclame la posturile de televiziune și 53 la radio. Domo a avut 47 de reclame la TV și 38 la radio.
Raportul conține și un clasament al canalelor media care au difuzat cele mai multe reclame.
Kiss FM a difuzat 170 de spoturi publicitare cu Black Friday ale retalierilor din top 5, în perioada analizată, urmat de Radio Zu cu 150 de reclame.
mediaTRUST prezintă evoluția pe zile a reclamelor difuzate de către retaileri, în intervalul analizat, din care se observă o ușoară creștere în zilele 22, 23 noiembrie 2012.
mediaTRUST România a fost înfiinţată în 1999 şi furnizează servicii de monitorizare către companii româneşti şi străine. Compania este membră din 2004 a FIBEP, principala organizaţie internaţională a agenţiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este deţinută în proporţie de 100% de IMM – Institute of Media Monitoring Polonia. Clienţii companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pieţei, de la domeniul financiar la telecom, IT, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educaţie, sport, cultură, showbiz, politic.