Sfârşitul politicii copilului unic în China a majorat valoarea acţiunilor companiilor care fabrică produse pentru bebeluşi, scutece, lapte praf, în timp ce producătorii de prezervative au înregistrat scăderi, transmite AP.
Partidul Comunist Chinez (PCC) a anunţat oficial joi încetarea politicii copilului unic şi a informat că toate cuplurile chineze vor avea dreptul să aibă doi copii. Această decizie istorică survine în urma unei relaxări a politicii copilului unic, survenită în urmă cu doi ani, când Beijingul le-a permis cuplurilor de chinezi să aibă doi copii dacă unul dintre părinţi era copil unic.
Investitorii se bazează pe o creştere accentuată a vânzărilor companiilor care produc articole pentru nou-născuţi şi copii, în timp ce analiştii de la Credit Suisse estimează o majorare a cheltuielilor anuale de consum cu 4 – 6%, aproximativ 120 – 140 miliarde de yuani (19 – 38 miliarde de dolari). Costurile anuale pentru creşterea unui copil în China se ridică la 40.000 de yuani (6.330 dolari), conform analiştilor de la Credit Suisse. Aceştia susţin că majorarea cheltuielilor de consum va reprezenta un avans de 4-6% al vânzărilor totale de retail în China.
Una din companiile care a câştigat cel mai mult pe pieţele financiare a fost China Child Care Corp, care fabrică produse de îngrijire pentru copii. Acţiunile companiei au urcat cu 40% la Bursa de la Hong Kong. Pe de altă parte, titlurile producătorului nipon de prezervative Okamoto Industries au scăzut cu 10% la Bursa de la Tokyo.
Producătorii de lapte praf pentru sugari din Hong Kong şi China au înregistrat creşteri semnificative la burse. Şi firmele din Japonia au fost printre beneficiare. La Bursa de la Tokyo, acţiunile producătorului de biberoane Pigeon Corp au urcat cu 10,7% iar titlurile producătorilor de scutece Unicharm şi Kao au înregistrat creştere de aproximativ 4%.
Şi dolarul neo-zeelandez s-a apreciat semnificativ vineri, investitorii apreciind că ţara va beneficia de noua politică din China, datorită exporturilor masive de lapte praf şi produse lactate.
Sursa: Agerpres