Aceste concluzii reiese dintr-un raport Autovit.ro. Așadar, primul trimestru din 2014 nu a adus nicio revenire spectaculoasă şi  anul acesta evoluţiile vor depinde mult de succesul programului Rabla şi de ce se va întâmpla cu timbrul de mediu, în eventualitatea că acesta se va schimba în 2014.

Primele luni ale anului sunt întotdeauna slabe pentru piaţa maşinilor noi, apogeul fiind în general primăvara şi toamna, chiar dacă în ultimul timp sezonalitatea s-a diminuat mult. Cel mai bun prim trimestru al pieţei maşinilor noi a fost în 2007 când s-au înmatriculat 74.000 de maşini, total care în prezent nu se atinge nici măcar în 12 luni.

În anii de minim valorile din Q1 au fost şi de opt ori mai mici decât în 2007, iar în 2014 lucrurile s-au mai îmbunătăţit faţă de anul trecut, dar foarte puţin (ca volum un plus de 2.100 unităţi). Vânzările de maşini noi sunt reduse în primele luni ale anului şi din cauza faptului că mulţi aşteaptă începerea programului Rabla, care până în prezent a debutat de câteva ori în al doilea trimestru (inclusiv în 2013, în iunie).

Analiza Autovit.ro compară primul trimestru din 2014 cu perioada similară a anului trecut, folosind datele publice oferite  de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).