Cum a făcut fondatorul Temu o avere uriașă. Colin Huang e acum cea mai bogată persoană din China

Temu

SURSA FOTO: Dreamstime

Cum a făcut fondatorul Temu o avere uriașă. Este greu de imaginat câți bani ar trebui să câștigi pentru a te apropia, ca avere, de cei mai bogați 20 de oameni ai unei țări. Fondatorul Temu, Colin Huang, este cel mai bun exemplu că se poate, reușind să devină cel mai bogat om din China într-un timp foarte scurt.

Cum a făcut fondatorul Temu o avere uriașă?

Cum a făcut fondatorul Temu o avere uriașă? Este greu de imaginat câți bani ar trebui să câștigi pentru a te apropia, ca avere, de cei mai bogați 20 de oameni ai unei țări. Fondatorul Temu, Colin Huang, este cel mai bun exemplu că se poate, reușind să devină cel mai bogat om din China într-un timp foarte scurt.

Deși când vine vorba de cei mai bogați oameni din lume, mulți se gândesc adesea la personaje ca Elon Musk sau Jeff Bezos, ale căror averi impresionante sunt greu de imaginat, există și cei care zboară sub radar. Iar o astfel de persoană este nimeni altul decât Colin Huang, scrie Unilad. Potrivit topului Forbes, Huang ocupă locul 27 în lume, iar călătoria sa către spre poziție în clasamentul miliardarilo este una destul de impresionantă.

Huang are o avere estimată la aproximativ 48-50 de miliarde de dolari

Cu o avere estimată la aproximativ 48-50 de miliarde de dolari, el a depășit recent cea mai bogată persoană din China, magnatul apei îmbuteliate, Zhong Shanshan, care a deținut primul loc din aprilie 2021. Fostul inginer Google și-a făcut propria companie, Pinduoduo, o platformă de comerț electronic cunoscută pentru vânzarea produselor ieftine cu promoții masive.

Succesul a venit destul de repede după lansare, în 2015, averea sa netă a atins vârful în 2021, ajungând 71,5 miliarde de dolari. Deși averea lui a crescut în timpul pandemiei Covid, la fel ca a multor super-bogați ai lumii, creșterea fulgerătoare nu a continuat în același ritm.

De la extaz la agonie: averea i-a scăzut cu 87% în decursul unui an

Potrivit informațiilor, averea lui a scăzut cu 87% în decursul unui an. Acest lucru a fost atribuit încetinirii pandemiei globale, la care s-a adăugat represiunea bruscă a Chinei asupra sectorului privat al țării.

Pentru Huang, lucrurile au început să se schimbe radical din 2022. Potrivit Fortune, Huang’s PDD Holdings Inc. și-a revenit, chiar dacă nu la același nivel ca înainte, dar destul de impresionant. Acest lucru a fost atribuit extinderii afacerii sale în afara Chinei, sub marca Temu. De asemenea, schimbarea obiceiurilor de cumpărături în China a fost benefică pentru companie.

Temu, primul loc pe lista de agenți de publicitate a Meta

În martie, Temu a obținut primul loc pe lista de agenți de publicitate a Meta, după ce a cheltuit aproape 2 miliarde de dolari pe publicitate doar în 2023. În aprilie, Temu a încercat să provoace gigantul de comerț electronic Amazon prin extinderea pieței sale către SUA, în încercarea de a reduce timpii de livrare, care se bazau pe comenzile din depozitele deținute în China.

Dar, la fel ca la orice concurență acerbă, Amazon a declarat la sfârșitul lunii iunie că intenționează să lanseze o nouă platformă spectaculoasă, care va vinde bunuri ieftine, cum ar fi haine și accesorii pentru casă, pe care a menționat că le va procura de la vânzători chinezi.

Temu, ajutată de inflație

Temu a apărut în SUA și Europa în 2022, când lumea își revenea după epidemia de COVID-19, iar efectele crizei climatice erau mai evidente. Toate au contribuit la o inflație persistentă în întreaga lume, majoritatea oamenilor pornind la o vânătoare de chilipiruri.

Așadar, Temu a apărut în locul potrivit, la momentul potrivit. Marele său succes este atribuit mai ales consumatorilor conștienți de costurile tot mai mari, care s-au văzut nevoiți să găsească bunuri la prețuri foarte mici pentru a economisi banii necesari alimentelor, creditelor ipotecare și facturilor.

În ciuda faptului că se află pe piața europeană de o perioadă atât de scurtă de timp, compania lui Colin Huang spune că are, lunar, în medie, aproximativ 75 de milioane de utilizatori activi în regiune. Cu toate acestea, marele său succes a atras acuzații de practici comerciale neloiale, standarde de siguranță slabe și nerespectarea practicilor adecvate de servicii pentru clienți.