În 2019, Gillette, a început o campanie pe una dintre temele preferate de Stânga în SUA, „masculinitatea toxică” și a stârnit o reacție masivă, prin înstrăinarea unui procent mare din publicul țintă.
Acum, șapte luni mai târziu, compania mamă Procter & Gamble (P&G), a fost obligată să reducă bugetul cu 8 miliarde de dolari pentru „toxicul” Gillette. Deși P&G se descurcă relativ bine, cu vânzări și profit peste așteptări, Gillette face excepție de la această regulă.
„Veniturile trimestriale ale Procter & Gamble Co și profitul ajustat au depășit așteptările de pe Wall Street, ducând acțiunile la un nivel record, chiar dacă PG.N, compania nr. 1 de bunuri personale din lume a luat 8 miliarde de dolari de la Gillette. Compania a raportat o pierdere de aproximativ 5.24 miliarde de dolari, 2.12 dolari pe acțiune în trimestrul încheiat pe 30 iunie, din cauza retragerii a 8 miliarde de dolari de la Gillette”, explică Reuters.
Compania invocă cu totul alte motive penru aceste pierderi dar Gillette și-a tras singură un glonte în picior când a început noua campanie ce a devenit instant virală, din motive greșite evident.
În reclamă, Gillette a întrebat dacă masculinitatea toxică „este cel mai bun lucru pe care îl poate avea un bărbat?” Clipurile prezintă un comportament negativ al bărbaților, inclusiv hărțuire sexuală, intimidare și abuzuri psihice. „Băieții vor fi băieți”, se spune la unison in reclamă.
Reclama a generat o serie întreagă de reacții negative iar vechi utilizatori ai brandului au ajuns să renunțe la acesta din cauza aceasta. Gillette însă și-a continuat mesajele de „justiție socială”, lansând la scurt timp reclame despre „acceptarea obezității” și alta care prezintă un tată care își învață fiul „transgender” cum să se bărbierească.
Nu doar P&G a mizat pe această carte. Alături de Gillette și alte multinaționale s-au asociat cu mișcări de Stânga și au avut ieșiri mai mult sau mai puțin inspirate. Cu siguranță însă Gillete a marcat eșecul cel mai răsunător și costisitor de până acum.