Cum a obţinut Poşta Română o creştere medie a veniturilor în 2017

Poşta Română a înregistrat anul trecut o creştere medie a veniturilor de 17 milioane de lei pe lună, iar în ultimul trimestru din anul trecut o majorare de circa 20% a acestora, în comparaţie cu 2016, conform declaraţiei directorului general al Companiei Naţionale Poşta Română, Elena Petraşcu.

"Compania are resursele necesare pentru a se reinventa. Încep cu asta, pentru că îmi doresc ca toată lumea să cunoască un sentiment de încredere în Poşta Română. Am terminat anul pe plus. Am înregistrat o creştere a veniturilor în ultimul trimestru din 2017 cu circa 20 de puncte procentuale faţă de trimestrul anterior. Pot să vă spun că am înregistrat o creştere medie a veniturilor de 17 milioane de lei/lună. “, a spus Elena Pătraşcu.

“Din momentul în care am preluat mandatul de conducere a Poştei, întreaga echipă a găsit soluţii pentru eficientizarea fluxurilor, reducerea costurilor şi, nu în ultimul rând, renegocierea tarifelor. Asta, ca o trecere rapidă în revistă a soluţiilor care au dus la creşterea veniturilor.”, a spus Pătraşcu despre creşterea veniturilor.

“Poşta Română îşi plăteşte datoriile. Am efectuat lunar plăţi către ANAF, dar şi către alţi creditori. Lunar, către ANAF se fac în medie plăţi de aproximativ 3 milioane de euro. Am stins debite pentru nu mai puţin de 15 parteneri de cash-collection. Tocmai zilele trecute am încheiat datoriile către Telekom Mobile. Mulţi alţi creditori şi-au recuperat în aceste trei luni datoriile", a afirmat Petraşcu. 

Potrivit oficialului, operatorul naţional poştal a încasat de la Poşta Chineză o datorie mai veche în valoare de aproximativ 1,5 milioane de dolari. 

"Am recuperat rapid datorii acumulate. Spre exemplu, Poşta Chineză ne-a plătit o datorie veche de aproximativ 1,5 milioane de dolari. Am participat la licitaţii şi am câştigat contracte în condiţii mai bune decât anii precedenţi, am renegociat tarife şi am reuşit într-o mare măsură să facem primii paşi spre revitalizarea Poştei, pe un teren solid şi pe o fundaţie sănătoasă", a spus directorul generale al CNPR. 

În ceea ce priveşte nivelul tarifelor poştale pentru serviciile furnizate persoanelor fizice, Petraşcu a menţionat că Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) va avea ultimul cuvânt în această problemă. 

"Ultima actualizare a tarifelor a avut loc la 1 martie 2016, după 12 ani de stagnare. Avem, într-adevăr, propuneri de mici ajustări la toate tarifele. Aşa cum am renegociat tarife cu agenţii economici, încercăm să menţinem tarifele optimizate şi pentru persoane fizice, în aşa fel încât să respectăm un principiu. Trebuie să avem un venit pe serviciu, peste costul pe serviciu. Am contopit două clase de greutate, tocmai din experienţa ultimilor ani, am introdus de asemenea o nouă clasă între 1 şi 2 mii de grame. Serviciile generale trebuie să fie optimizate la nivel de cost şi tarif, dar ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii n.r.) are, până la urmă, ultimul cuvânt în această problemă. Vom comunica atunci când vom avea o variantă structurată a planului de tarifare", a subliniat Elena Petraşcu. 

Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. La ora actuală, peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.