În vara acestui an Facebook va strânge un miliard de utilizatori, iar în prezent se pregăteşte pentru o ofertă publică iniţială (IPO) de 100 de miliarde de dolari - cea mai mare din istorie. Impactul celei mai mari reţele de soclializare asupra industriei tech este evident şi se află numai la început.
În ultimii 10 ani, industria muzicală a trecut de la vânzarea de albume propriu-zise, la comercializarea de albume digitale, track-uri şi abonamente. Industria cărţii a trecut de la conţinut printat, la cărţi digitale (e-books). Acestea sunt doar două exemple, dintr-o largă serie de industrii care au trecut prin transformări generate, într-o oarecare măsură, de Facebook şi de apetitul oamenilor pentru social media. Pe scurt, ne aflăm în era personalizării industriilor, scrie un editorial al revistei Forbes. Aşa cum poate fi personalizat profilul personal de pe Facebook şi albumele muzicale trebuie să ofere posibilitatea de a-i personaliza conţinutul conform bunului plac. Spotify, aflat în parteneriat cu Facebook, a înţeles şi face exact acest lucru.
De la cărţi tipărite la e-books
La nivelul industriei de carte, Amazon a o preluat frâiele schimbării: Amazon Kindle îi permite utilizatorului să facă o selecţie de capitole şi articole, realizându-şi o lucrare de interes strict personal. Utilizatorul poate nota idei personale pe lucrare şi poate sublinia fragmentele care i-au atras atenţia. Concluzia? Nevoia de socializare şi cea de a personaliza tot ceea ce ne înconjoară au schimbat felul în care sunt citite cărţile. Ce urmează? Bruno Aziza, autorul editorialului citat, susţine că Facebook şi Amazon lucrează sau vor lucra la o aplicaţie de tip Read with you Friends/ Citeşte alături de prietenii tăi.
Ideea unei astfel de aplicaţii este ofertantă, ţinând cont că vânzările de e-books au crescut cu 167% în luna iunie a anului precedent, iar cele de cărţi printate au scăzut cu 64%, potrivit ultimelor statistici.
În 2025, 75% dintre cei aflaţi pe câmpul de muncă vor aparţine aşa-zisei generaţii Y, o generaţie puternic “digitalizată”. Trendul pare să fie inevitabil orientat către socializare, rapiditate şi personalizare.