Cum a schimbat pandemia piața berii din România? Mihai Voicu: Consumul a fost influențat pozitiv
La finalul lunii martie a acestui an, Bergenbier ne informa că a decis să schimbe imaginea uneia dintre cele mai iubite beri din România. În acest context, Mihai Voicu, directorul general al companiei, a răspuns la mai multe întrebări legate de noua identitate vizuală a berii.
Întrebat care a fost motivul pentru care a decis dezvoltarea unei noi campanii de imagine în acest moment, Mihai Voicu a precizat că noua imagine face parte dintr-un proiect de modernizare a brandului pe termen mediu și lung. Potrivit lui, având în vedere ultimii trei ani de creșteri semnificative, noua campanie de imagine a venit natural.
”Noua imagine face parte dintr-un proiect de modernizare a brandului pe termen mediu și lung și vine natural după trei ani de creșteri semnificative, atât în volum cât și în valoare, mai ales că 2020 a fost anul în care brandul a înregistrat o creștere de două cifre. Obiectivul companiei este ca, până în anul 2025, Bergenbier să devină berea numărul 1 în România.”, spune Mihai Voicu.
Directorul general al Bergenbier a mai spus că, pentru a rămâne un brand cu valori înrădăcinate, rebrandingul este un proces esențial și continuu. Noua identitate vizuală dorește să dezvăluie o nouă perspectivă asupra vieții.
”Rebrandingul este un proces esențial, continuu, de anticipare a tendințelor și de adaptare a mărcii pentru a rămâne un brand cu valori bine înrădăcinate, confirmate și de calitatea produsului. Contează foarte mult relația pe care brandul reușește să o stabilească cu fiecare dintre clienții săi. Prin noua identitate vizuală ne-am dorit să dezvăluim o nouă perspectivă asupra vieții, într-un mod autentic și prietenos. Noua imagine Bergenbier glorifică simbolul muntelui, cel care a inspirat gustul răcoritor al berii. Pentru că muntele, ca și momentul în care bei un Bergenbier, aduce răcorirea atât la nivel fizic, cât și emoțional, reconectându-te astfel mai ușor cu bucuria din fiecare zi trăită alături de prieteni.”, spune Mihai Voicu.
Viorel Dragu, stand-up comedianul care a lansat oficial noua imagine
Pentru cei care nu au văzut deja noua identitate a berii, Mihai Voicu precizează că, pe lângă spoturile publicitare care rulează deja la TV și o campanie online originală, ”noua imagine Bergenbier va fi lansată oficial de Viorel Dragu (Vio), stand-up comedian, o personalitate autentică, înconjurată mereu deopotrivă de mulți prieteni și familie.”.
”Noua identitate vizuală a fost dezvoltată în România, de echipa Bergenbier, împreună cu una dintre cele mai cunoscute agenții britanice de branding, cu reputație recunoscută în domeniu, Taxi Studio. Campania de comunicare locală a fost rezultatul colaborarii cu agențiile Cohn & Jansen și The Public Advisors.”, mai spune acesta.
Deși identitatea s-a schimbat, calitatea berii a rămas aceeași
Directorul general al Bergenbier a mai precizat că schimbarea identității berii nu schimbă cu nimic gustul cu care ne-a obișnuit până acum. Pe lângă noua imagine, Bergenbier are și o strategie de portofoliu bine definită. Așadar, iubitorii de bere au o gamă largă din care pot alege.
”Bergenbier înseamnă aceeași bere de calitate sub o nouă înfățișare. Bergenbier are o nouă identitate, dar și o strategie de portofoliu bine definită. Bergenbier este un brand ce oferă iubitorilor de bere mai multe opțiuni de răcorire oriunde și oricând, satisfăcând astfel gusturi diferite: celebra bere blondă lager, bere fără alcool și mixuri de bere cu suc de fructe, cu și fără alcool. Astfel, noua identitate a Bergenbier a vizat toate aceste sortimente, în dorința de a consolida imaginea unui brand umbrelă modern, aliniat preferințelor consumatorilor. Suntem în plin proces de lansare și ne bucură faptul că partenerii și consumatorii nostri sunt încântați de noua identitate vizuală, care se evidențiază pe rafturile magazinelor, pentru întreaga gama Bergenbier.”, spune Mihai Voicu.
Evoluția pieței berii în România în 2020
Mihai Voicu, directorul general al Bergenbier, a precizat că, anul trecut, piața berii din România a înregistrat o evoluție de 0,5 procente din volum, comparativ cu cifrele raportate la finalul anului 2019.
El a mai spus că, dacă ne uităm din perspectiva evoluției, nu pare ca și cum piața berii a fost afectată de pandemia de coronavirus, însă întoarcerea românilor în țară a influențat pozitiv consumul.
”Comparativ cu cifrele raportate la finalul anului 2019, piata de bere a înregistrat în anul 2020 o evoluție de 0,5% în volum, mai exact a ajuns la 16,75 milioane de hectolitri. Chiar dacă din perspectiva evoluției pare că piața berii nu a fost afectată de criza sanitară, trebuie să avem în vedere că în 2020 consumul a fost influențat pozitiv și de întoarcerea acasă a celor aproximativ 1.5 – 2 milioane de români. Prin urmare, nu vorbim de o creștere a consumului per capital, ci de o bază mai mare de consumatori.”, spune acesta.
Chiar dacă vânzările din domeniul HoReCa au avut un impact major în volum, aceste au fost compensate de vâzările din retail.
”Restricțiile de circulație, anularea evenimentelor și suspendarea activității din sectorul HoReCa, au avut un impact major în volum, dar au fost în mare parte compensate de vânzările din retailul modern și de magazinele de proximitate din comerțul tradițional, în mod special de cele aflate în zona ruralp. Canalul HoReCa a pierdut aproximativ 50% din volumele de bere vândute în 2019, în valoare însă pierderea este mult mai mare, HoReCa fiind locul în care se consumă preponderent împachetări premium, sticlă returnabila și bere la draught.”, mai spune Mihai Voicu.
Berea Premium a înregistrat ce mai mare creștere
Pandemia de coronavirus a avut un impact asupra preferințelor românilor în ceea ce privește tipul de ambalaj. Așadar, românii preferă mai mult ambalajele nereturnabile.
”Mai mult decât atât, au existat schimbări și în ceea ce privește preferințele cu privire la tipul de ambalaj. În pandemie preferința pentru ambalajele nereturnabile a crescut, cea mai mare dinamică de creștere fiind în zona Can-ului, a sticlei de 0.33, 0.66 și 0.75 litri.”, spune acesta.
În ceea ce privește tipul de bere, cea Premium a înregistrat cea mai mare creștere.
”Din perspectiva segmentelor de bere consumată, berea Premium a înregistrat cea mai mare creștere, double digit vs 2019, compensând piederile din segmentele Mainstream și Value.”, a conchis acesta.
Berea Bergenbier s-a născut în România, în anul 1995 și deține unul dintre cele mai longevive și mai populare sloganuri din istoria publicității din România “PRIETENII STIU DE CE!”. Cu o notorietate de peste 95% în rândul consumatorilor, Bergenbier este recunoscută pentru susținerea pe care a oferit-o de-a lungul timpului iubitorilor fotbalului si pentru acțiunile de respnsabilitate socială din ultimii trei ani, ca parte din platforma de CSR “Răcorim România”, prin care au fost plantați peste 150.000 de copaci în zone reprezentative din România, în cea mai largă acțiune de plantare susținută vreodată de o marcă de bere.