iPhone 7 Plus – oferte
Gândește-te la asta. Apple a avut nevoie de doi ani și jumătate pentru a crea iPhone-ul, potrivit lui Jobs însuși, în discursul de prezentare al telefonului în ianuarie 2007. Dar după ce l-a folosit doar o zi, Jobs a cerut o schimbare radicală: ca ecranul să fie schimbat din plasticul folosit la ecranele iPod-urilor într-o sticlă care încă nu exista pe piață.
COO-ul Apple, Jeff Williams, cel care e responsabil cu design-ul produselor Apple după plecarea lui Jony Ive, a povestit întâmplarea într-un discurs ținut cu ocazia anunțului unei investiții noi, de 200 de milioane de dolari, la fabrica Corning Glass din Harrodsburg, Kentucky.
Williams spune că prezentarea de la Macworld 2007 a fost un succes total. Toată lumea a fost impresionată de noul produs lansat de Apple: iPhone-ul. Presa nu vorbea despre altceva. Dar Steve Jobs a sunat a doua zi: „Totul e extraordinar, cu o singură excepție. Am purtat telefonul cu mine toată ziua și s-a zgâriat în buzunar. Nu știu dacă au fost cheile sau altceva, dar s-a zgâriat. Avem nevoie de sticlă”.
Problema era că acest lucru nu era posibil cu sticla care exista atunci în comerț. Williams i-a explicat lui Jobs: „Cred că în trei-patru ani, tehnologia va evolua într-atât încât ne va permite să facem ecranele telefoanelor din sticlă”.
Fostul său șef nu avea să cedeze, însă. „Nu, nu, nu înțelegi. Când va fi livrat în iunie, telefonul acesta trebuie să aibă ecranul din sticlă”, a spus Jobs. Williams i-a explicat că nu e posibil acest lucru, pentru că orice sticlă încercaseră până atunci, se spărgea în zeci de cioburi imediat ce scăpai telefonul pe jos. Jobs a fost de neînduplecat: ”Nu știu ce vom face, dar trebuie să o facem: în iunie, telefonul acesta va fi livrat cu sticlă pe ecran”.
Williams a povestit apoi că a doua zi a fost sunat de cineva de la Corning Glass, care i-a spus că Jobs îl sunase și-i spusese că sticla lor e „de rahat”. Dar exista totuși o fărâmă de speranță: compania avea o sticlă experimentală într-un laborator din fabrică. Poate acea sticlă, i-a spus reprezentantul Corning Glass lui Williams, poate fi produsă în masă și folosită la ecranul iPhone-ului.
Conform lui Williams, aceasta a fost mutarea salvatoare. Cu doar șase luni înainte ca telefoanele să ajungă în magazine, era aproape imposibil. Dar Apple și Corning au riscat și au schimbat ideea tuturor despre un smartphone și așteptările noastre pentru totdeauna. Acum, multe generații după, fiecare telefon, indiferent de marcă sau vechime, folosește acest tip de sticlă întărită Gorilla. Totul grație încăpățânării lui Steve Jobs.