Renunțarea, în mare parte, la investiții, păstrarea numărului de angajați și mai multă prudență. Acestea au fost principalele măsuri pe care omul de afaceri Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători Arad, le-a luat de la venirea crizei.
Completate de consolidarea și continuarea unor proiecte importante, cum este construcția unui tramvai ”foarte modern”, în parteneriat cu producătorul german Siemens, dar și cu achiziția de active. ”Nu am vândut active, dar am cumpărat câteva”, subliniază acum Blidar, fără a intra în amănunte legate de cifre.
În ceea ce privește evoluția afacerilor, este clar că 2009 și 2010 au adus o scădere, ceea ce nu l-a descurajat, însă. ”În 2009, am avut o scădere de 15% a businessului, față de 2008. Aceasta a continuat și în 2010: 20% mai puțin comparativ cu 2009”, detaliază el.
Mai concret, Astra Vagoane Călători a avut o cifră de afaceri de 45 milioane de euro anul trecut și un profit de aproximativ 15,8 milioane de euro. Mai departe, Blidar își dorește să consolideze ceea ce are, să investească în același sector, iar pentru proiectele la care se gândește în afara țării, e doar o chestiune de timp, ”până după trecerea crizei”.
De altfel, compania omului de afaceri arădean se află printre puținii producători care au semnat contracte pentru livrarea de vagoane în Europa și care are proiecte sigure de dezvoltare, într-o piață afectată de criza economică.
Valer Blidar mai este acționar și la Banca Comercială Feroviară, Astra Vest (comerț și logistică), SIRV Titu (întreținere și reparații vagoane de călători), Marmura Service SA (specilaizată în interioare) și Tristar București (consultanță în managementul afacerilor).