Cum aducem clienți noi în business cu ajutorul Instagram
De la începuturile sale, Instagram s-a dovedit a fi un instrument puternic de marketing pentru companiile care doresc să își extindă prezența și vizibilitatea produselor și serviciilor lor. Dincolo de posibilitățile de publicitate și sponsorizare, începerea utilizării Instagram este gratuită, iar companiile pot ajunge la un număr semnificativ de persoane fără să cheltuiască din bugetul de marketing. Dacă încă mai aveți nevoie de convingere pentru a utiliza Instagram pentru a atrage clienți noi, aceste motive pentru care Instagram crește continuu ca importanță vă vor ajuta să treceți la acțiune.
Toate dimensiunile afacerii pot beneficia
Cu peste 5 milioane de utilizatori din România, Instagram devine o platformă de social media din ce în ce mai importantă pentru companii. Acest lucru este valabil pentru companiile mari, bine-cunoscute, precum și pentru companiile, magazinele online și antreprenorii mai mici. Pe Instagram există trei moduri principale de a posta conținut: postări in cronologie, Instagram Stories și IGTV. Dacă un magazin online va crea cel mai probabil conținut original care include fotografii ale produselor și conținut legat de stilul de viață, un coach freelancer va face postări cu citate sau video pe IGTV cu tot felul de sfaturi. Desigur, chiar și pentru cele mai cunoscute companii, succesul nu vine peste noapte. Folosind Instagram companiile pot crește gradul de conștientizare a mărcii și pot ajunge la publicul țintă, păstrând o prezență activă și menținând o rutină de cel puțin o postare pe zi. Con
Companiile pot face bani pe Instagram
Instagram a evoluat de-a lungul anilor pentru a permite vânzările pe platformă, dar se pune accent, de asemenea, și pe plasarea produselor. Cea mai recentă actualizare le permite utilizatorilor să descopere și să cumpere direct prin Instagram. Postările sponsorizate le permit companiilor să adauge etichete la produsele din fotografiile lor cu link-uri care includ o descriere a produsului, prețul și mențiunea „cumpără acum”, utilizatorul fiind condus către magazinul online. Cu aceste servicii, este simplu pentru o companie să atragă vânzări reale pe propriul website. Este bine de știut că 72% dintre utilizatorii Instagram spun că au achiziționat cel puțin o dată produse prin intermediul acestei platforme de socializare.
Poveștile fac afacerea familiară
Instagram oferă o modalitate excelentă companiilor de a le arăta clienților potențiali că au o echipă minunată. Acest lucru se poate face prin mai multe dintre funcțiile aplicației, dar cele care fac cu adevărat o impresie excelentă sunt poveștile live. Cel mai bun mod de a folosi poveștile live este prin a arăta informații din spatele scenei despre companie și despre oamenii din echipa acesteia. Postările live pe Instagram sunt, de asemenea, o modalitate excelentă de a construi conexiuni, încredere și credibilitate cu urmăritorii. În acest fel, potențialii clienți și cumpărători văd, cunosc mai bine și devin mai încrezători în produsele, serviciile și brandul unei companii.
Colaborarea cu influencerii
Când vine vorba de social media, companiile au utilizatorii obișnuiți, dar printre aceștia se pot găsi și influențatori. Aceștia sunt vedete online care promovează adesea un brand sau un produs. Un influencer celebru și cu practici de business bazate pe valori și principii morale poate crește vânzările companiei, oferind o rentabilitate sporită investiției și acces la categorii demografice la care compania nu ajunge în mod normal. Un influencer bine-cunoscut, cu milioane de adepți, poate face publicitate companiei sau produsului cu doar câteva postări generând interes, notorietate, dar și vânzări dacă sunt incluse mecanisme de conversie clare, ușor de acționat și distribuit altora interesați. Pe de altă parte parteneriatul cu micro-influencerii are potențialul de a oferi de asemenea acces și conexiune cu o gamă foarte variată de followeri. Cel mai bine este ca brandurile să identifice micro-influencerii din orașul, zona unde vor să facă activarea de marketing, iar adeseori sunt șanse mari ca ei să promoveze brandul fără să aibă mari pretenții financiare.
Familiaritate și conectare cu clienții
Este un fapt cunoscut că oamenilor le place să-și facă cunoscute opiniile. La fel ca pe celelalte platforme de social media, pe Instagram utilizatorii pot aprecia, comenta și partaja postările lor preferate. Cu cât o companie produce conținut original creativ cu atât mai mult va primi mai multe aprecieri și comentarii, ceea ce o ajută să devină mai vizibilă. Se pot obține mai multe aprecieri făcând fotografii de înaltă calitate, folosind hashtaguri, postând mai multe categorii de conținut.
Ca etapă de nivel superior, loialitatea se creează, în primul rând, în timp. Loialitatea se obține prin crearea conținutului interesant și util pentru public, dar mai ales prin sinceritate. Cu cât o companie comunică mai sincer, cu atât este mai mare loialitatea urmăritorilor ei. Aceștia văd că brandul răspunde prompt, deschis și sinceri la comentarii, întrebări și astfel devin mai încrezători și mai fideli.
În 2021, Instagram va introduce căutarea după cuvinte cheie, pe lângă cea după hashtag-uri, ceea ce va schimba total modul de realizare a căutărilor și de interacțiune cu rezultatele afișate.
În concluzie
Pentru a se adapta schimbării continue din marketing și peisajul platformelor de social media, afacerile trebuie să folosească instrumente prin care să afle nevoile reale ale clienților și așteptările acestora în privința prezenței în mediul online. Este important ca acestea să analizeze și să testeze diverse platforme pentru a identifica mixul de canale potrivit pentru atingerea obiectivelor lor de marketing. De asemenea, în 2021, brandurile trebuie să se înregistreze pe Instagram și Facebook shopping pentru a face legătura spre produse pe care le au la vânzare prin postări. În acest mod, foarte direct, companiile pot beneficia de aportul Instagram la găsirea de noi clienți.
Despre autor
Gabriela Streza are peste 15 ani de experiență în echipe de marketing și business development ale unor mari companii multinaționale și afaceri de familie din România, liderii în domeniile lor de activitate. Gabriela a absolvit Universitatea Politehnică din București și are o expertiză solidă în marketing, comunicare și business development dobândită în decursul a sute de proiecte gestionate cu succes în carieră.
Gabriela are de asemenea o vasta cunoaștere a relațiilor publice și a comunicării profesionale cu înaltă calificare în comunicări interpersonale, organizații și management de evenimente pentru a genera conștientizarea brandului companiei și a dezvoltarii de business.În ultimii ani a coordonat proiecte complexe de marketing și business development care au implicat antreprenori români, asociații non-profit și companii multinaționale.