Asociaţia Bio România anunță prezența produselor membrilor săi, în premieră în România, pe rafturile magazinelor Carrefour România, oferind astfel o piață de desfacere largă pentru micii producători locali.
Produsele membrilor Asociaţiei Bio România au fost listate pe 31 iulie 2013 în 7 hipermarketuri din Bucureşti. Începând cu data de 12 septembrie 2013, clienții Carrefour vor putea cumpăra produse bio româneşti din 19 hipermarketuri din țară după cum urmează: din toate cele 8 hipermarketuri din București (Carrefour Unirea, Carrefour Militari, Carrefour Băneasa, Carrefour Vitantis, Carrefour Colentina, Carrefour Berceni, Carrefour Orhideea, Carrefour Colosseum), din cele 2 hipermarketuri din Iaşi (Carrefour Era și Carrefour Felicia) şi din hipermarketurile din Braşov, Ploieşti, Constanţa, Brăila, Suceava, Piteşti, Focşani, Buzău și Botoşani.
Totodată, A.P.I.A. (Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură) şi-a dat acordul ca în luna septembrie Asociaţia Bio România să organizeze degustări ale produselor certificate ecologic în 16 magazine Carrefour din țară. Acest lucru va avea loc în cadrul programului de promovare a produselor ecologice în România, cu finanţare europeană, M.A.D.R. și Asociaţia Bio România.
Carrefour, prin acestă nouă colaborare cu Asociaţia Bio România, urmează axa strategică diferenţiatoare asumată în decursul celor 12 ani de la intrarea pe piața locală, aceea de a dezvolta parteneriate cu producători români, în scopul susţinerii comunităţilor locale şi a satisfacerii nevoilor clienţilor săi.
În România, Carrefour numără 126 magazine (24 de hipermarketuri „Carrefour”, 69 de supermarketuri „Market”, 32 de magazine de proximitate „Express” și 1 website de comerț online.
Cu peste 9.900 de magazine în 33 de țări, grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul 1 în Europa.
Potrivit datelor furnizate de Asociaţia Operatorilor din Agricultura Ecologică “Bio România”, consumul intern de produse ecologice certificate reprezintă doar 2% din totalul alimentelor consumate, deşi aproape 70% din produsele provenite din mediul rural românesc pot fi clasificate ca fiind naturale şi ecologice. Piaţa românească de produse ecologice totalizează în prezent circa 80 de milioane de euro, jumătate din această valoare provenind din produsele româneşti, respectiv din miere, vin şi panificaţie, iar cealaltă jumătate din importuri realizate în special de marii retaileri. .
Importul de produse ecologice a crescut anual, prin implicarea hipermarket-urilor în distribuţia cu amănuntul a acestora. Astfel, în anul 2007 valoarea importurilor era de circa cinci milioane de euro, iar la nivelul anului 2011, a ajuns la o valoare estimată de circa 75 milioane euro, conform datelor existente în piaţă.
Datele Bio-România arată că valoarea exporturilor româneşti de produse ecologice se ridică la 200 de milioane de euro, un procentaj de circa 70 – 80% din producţia de produse ecologice a României fiind exportată anual. Cele mai exportate sunt cerealele, mierea, fructele de pădure şi foarte puţin produsele procesate, precum brânzeturi, vinuri sau produsele de panificaţie. Ţările europene sunt principalele pieţe de export ale României pentru produsele ecologice, Germania, Austria sau Belgia fiind printre statele care importă masiv materie primă obţinută în sistemul ecologic autohton, dar şi principalele furnizoare de produse bio procesate pentru piaţa românească.