Numărul acestora este semnificativ mai ales în rândul celor cu venituri familiale mai ridicate (cel puţin 2.000 lei), iar cele mai întâlnite tipuri de TV-uri sunt CRT-urile (54%) şi LCD-urile (28%).
Planuri de achiziţie
Aproape trei sferturi dintre respondenţi (73%) au declarat că vor să achiziţioneze un televizor nou în următorii trei ani, iar 48% plănuiesc să o facă în anul imediat următor. În cazul celor din urmă, planul de achiziţie este, cu precădere, popular în rândul celor cu venituri familiale de cel puţin 3.000 lei.
Site-urile producătorilor şi recomandările prietenilor şi familiei sunt sursele de informare folosite cel mai des de către români. Deşi în proporţie de 81%, aceştia vizitează site-ul pentru a se informa asupra produselor, majoritatea achiziţiilor (71%) se întâmplă în magazinele fizice, la diverşi retaileri.
Focus pe brand
Cei mai mulţi dintre români preferă să cumpere un anumit model decât să dea banii repede. Aproape 24% dintre ei au nevoie de o singură zi pentru a lua decizia.
Cât de mult contează preţul
Preţul şi ecranul sunt cruciale în alegerea modelului şi brandului. Pentru posesorii de Toshiba, cei mai importanţi factori au fost consumul redus de energie şi specificaţiile tehnice. Într-un clasament al criteriilor luate în considerare de români, brandul este abia pe locul al cincilea ca importanţă. Totuşi, în opinia românilor, brandul trebuie să fie garantul calităţii şi al preţului. Potrivit declaraţiilor, opiniile celorlalţi, după luarea deciziei de cumpărare, nu sunt aproape deloc luate în considerare.
Dacă ar fi să comparăm importanţa declarată faţă de motivele ascunse pentru care preferă un anumit model, vom observa că este o mare diferenţă când vine vorba de consumul de electricitate. În fapt, românii acordă o mai mare importanţă preţului.
Studiul a fost realizat la cererea Toshiba de către agenţia de cercetare TNS Pentor între 24 noiembrie şi 15 decembrie 2011. Respondenţii, în număr de 623, au fost persoane cu vârste între 20 şi 60 de ani, şi s-a folosit metodele CATI şi CAWI.