Giganţii mondiali în domeniul transporturilor -Alstom, Franţa, şi Bombardier, Canada - intenţionează să îşi extindă prezenţa pe piaţa românească, pe piaţa trenurilor regionale şi pe cea a semnalizărilor, au declarat, pentru Agerpres, reprezentanţii celor două grupuri.'România este o ţară foarte importantă pentru Alstom, care vrea să devină o companie multi-regională. În afara contractului de mentenanţă pe care îl avem cu Metrorex pentru metroul bucureştean, avem ş
Giganţii mondiali în domeniul transporturilor -Alstom, Franţa, şi Bombardier, Canada – intenţionează să îşi extindă prezenţa pe piaţa românească, pe piaţa trenurilor regionale şi pe cea a semnalizărilor, au declarat, pentru Agerpres, reprezentanţii celor două grupuri.
‘România este o ţară foarte importantă pentru Alstom, care vrea să devină o companie multi-regională. În afara contractului de mentenanţă pe care îl avem cu Metrorex pentru metroul bucureştean, avem şi o unitate de producţie pentru grup, dar şi afaceri în energie’, a spus Gian Luca Erbacci, director operaţional pentru Europa de Sud al Alstom Transport.
Acesta a precizat că Alstom, lider pe piaţa ERTMS atât la infrastructură cât şi la material rulant echipat, se va concentra în România, în viitor, pe piaţa de semnalizare feroviară, care are un potenţial foarte mare, mai ales că România va trebui să instaleze sistemul ERTMS ( Sistemul interoperabil European Rail Traffic Management System), şi care vizează uniformizarea traficului la nivel european prin sisteme de semnalizare şi securizare.
Sistemul va fi instalat pe Coridoarele Europene de transport feroviar, IV VII şi IX.
‘Ne vom concentra pe piaţa de semnalizare, cu un foarte mare potenţial. De asemenea, să nu uităm piaţa trenurilor, acolo unde Alstom are un produs care s-ar potrivi pentru trenurile Intercity din România – Coradia’, a spus Erbacci.
Trenul Coradia poate fi propulsat atât electric, cât şi diesel, are o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră, cu o capacitate de la 70 la 810 locuri pe tren. Deja 980 de trenuri sunt în operare, 1.400 fiind deja vândute.
De asemenea, oficialul a precizat că Alstom are în vedere şi licitaţiile pentru tramvaie anunţate de câteva municipalităţi din România, inclusiv Bucureşti.
‘Avem soluţii în transportul urban, unde avem o prezenţă importantă în Europa. Să nu uităm de metrou, mai ales că Bucureştiul va extinde reţeaua în anii următori’, a spus Erbacci.
Şi Bombardier, prezent pe piaţa românească cu trenurile de metrou pentru Metrorex, vrea să intre pe piaţa semnalizărilor feroviare, dar şi pe cea a trenurilor, cu trenul AGC al companiei.
‘Piaţa semnalizărilor feroviare este una de perspectivă în România, deşi nu suntem unul dintre cei mai mari jucători în general pe această piaţă. Vom continua să fim atenţi şi la proiectele de extindere a metroului bucureştean’, a spus Mircea Marian, director general Bombardier România.
În afara contractului de mentenanţă a metroului bucureştean, cu o valoare de 260 milioane de euro până în 2014, şi de contractele cu CFR Electrificare şi CFR Călători, Alstom Transport realizează la unităţile din România şi subansamble dedicate pieţei de export, în special Cehia, Italia şi Finlanda.
Bombardier deţine 40 la sută din piaţa de material rulant din Europa. Compania are patru contracte cu Metrorex, pentru livrarea a circa 40 de trenuri şi pentru realizarea sistemelor de semnalizare aferente. Valoarea totală a celor patru contracte încheiate cu Metrorex se ridică la aproape 300 milioane de euro.
Bombardier este unul dintre liderii mondiali în fabricarea trenurilor de metrou, ramelor electrice, pe segmentul de locomotive şi tramvaie.
SURSA: Agerpres