Designerul Andrei Dilă a prezentat publicului conceptul Dacia Vaner, un model bazat pe Dacia D6 Estafette, care a fost produs între anii 1975 și 1978 la Platforma Industrială Dacia Mioveni. Această lucrare a fost rezultatul proiectului său de licență, susținut la Facultatea de Arte Vizuale și Design din cadrul Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași.
Pe platforma „ArtStation”, Dilă a expus randările sale, care evidențiază un vehicul modern, integrat în stilul contemporan al mărcii Dacia.
Design modern cu elemente clasice
Vaner este conceput pentru a reflecta limbajul de design caracteristic al mărcii, având blocuri optice în formă de Y și o grilă frontală ce include sigla Dacia. Liniile drepte și paralele, alături de nervuri bine definite, accentuează robustețea utilitarei.
Designerul a reușit să păstreze estetica utilitară a vehiculului, inspirându-se din modelul Dacia Gister, ceea ce oferă un sentiment de familiaritate pentru fanii brandului.
Ușile Dacia Vaner sunt inovatoare, deschizându-se printr-un orificiu situat unde, în mod obișnuit, ar fi un mâner. Acest sistem funcționează prin apăsarea unei clapete aflate spre interior, îmbunătățind astfel accesibilitatea vehiculului.
Ușile din spate, dotate cu balamale duble, se deschid până la 270 de grade, facilitând încărcarea și descărcarea, iar un set de magneți ajută la fixarea acestora în poziția maxim deschisă.
Luminile și funcționalități inovatoare
Un alt aspect remarcabil al modelului Vaner îl reprezintă designul luminilor. Luminile frontale sunt configurate în forma literei Y, în timp ce cele posterioare reflectă noul logo, având un fragment central dedicat semnalizării.
Aici, stopurile și luminile de marșarier sunt plasate în cele mai vizibile zone, asigurând astfel o siguranță sporită în trafic.
Destinații diverse pentru Dacia Vaner
Acest autovehicul nu este destinat exclusiv uzului personal, ci și diverselor aplicații profesionale.
Dacia Vaner ar putea fi utilizat de către serviciile de stat, inclusiv pentru serviciul de urgență și jandarmerie, dar și în transportul public sau în sectorul privat, unde ar putea suferi adaptări externe pentru a răspunde cerințelor specifice ale fiecărui utilizator.