Mai exact, marți, Comisia Europeană a publicat cifre provizorii privind accidentele rutiere fatale din 2020. Concluziile au fost că România rămâne țara din UE cu cea mai mare rată de mortalitate pe șosele, una mai mare decât dublul mediei europene.
În acest context, Titi Aur a venit cu o serie de precizări. Acesta a explicat motivul pentru care România este fruntașă în topul accidentelor grave din Europa. Mai exact, potrivit campionului național de la raliuri, de vină nu este infrastructura din România, ci atenția șoferului.
Titi Aur susține că inclusiv pe șoselele moderne din România, numărul victimelor a crescut, lucru care se datorează vitezei excesive pe care tot mai mulți români o preferă.
„Explicația este simplă. În toată Uniunea Europeană a scăzut numărul de victime, a scăzut și la noi – să știți că nu că n-a scăzut, a scăzut, dar s-a păstrat aceeași proporție, adică noi suntem cei mai răi din Uniunea Europeană, facem cele mai multe victime pe șosea.
Tentația este să spunem de fiecare dată, nu avem șosele, nu avem autostrăzi, și este adevărat că nu avem autostrăzi, doar că s-a demonstrat, s-a constatat pe autostrăzi și pe șosele, că toate șoselele modernizate au dus în România la creșterea numărului de victime, pentru că se vede românul pe drumul bun și înțelege că trebuie să-și țină piciorul în radiator și să meargă maxim, că dacă e drumul bun, trebuie să meargă tare”, a spus Titi Aur, la B1 Tv.
Soluția care ar putea pune capăt tragediilor
În ceea ce privește o eventuală soluție, campionul național de raliu propune implementarea unor programe de stat privind educația rutieră. Mai exact, acesta susține că aceasta este singura cale ar putea micșora numărul victimelor din accidentele rutiere.
El a mai adăugat că statul român este singurul care poate face ceva, iar în prezent, legea este blocată de aproape un an și jumătate, însă nu mai trece de comisii.
„Dacă ați văzut chiar și comunicatul dat de doamna Adina Vălean, unul din puncte este „educație”. Eu spun de foarte mult timp, este singura cale prin care putem să reducem numărul de accidente, de victime. Este și demonstrat – în toate țările în care s-au implementat programe de conducere defensivă, de educație rutieră în toate variantele a scăzut numărul de victime. Noi suntem singura țară în care nu se face nimic organizat.
Se face, dar se face în sistemul privat, sunt companii care fac. Aproximativ 2% din șoferii din România au trecut prin cursuri de conducere defensivă – și acei 2% au avut o scădere drastică, e evident, au scăzut foarte mult numărul de accidente în rândul celor 1,52% conducători auto care au trecut prin cursuri, dar până când statul nu va face ceva, până când legea care este în Parlament de vreun an-jumate și care nu mai trece de comisii, nu știu de ce e tot blocată și tot blocată, până când acea lege nu va trece și până când nu va facilita acest cadru în care conducătorii auto să fie tentați să vină la astfel de cursuri nu va scădea numărul de accidente”, a adăugat Titi Aur.
Recomandări pentru șoferi
Totodată, campionul vine și cu o serie de recomandări pentru următoarea perioadă, în cazul șoferilor grăbiți. Potrivit acestuia, mașina nu este doar un mijloc de deplasare ci și o armă, atunci când nu mai poate fi controlată.
El a mai subliniat faptul că odată ce o persoană ajunge la volan, are propria sa viață în mâini, dar și a persoanelor care sunt în autoturism. Titi Aur susține că totul depinde de șofer, dar și de modul în care acesta este precaut atunci când conduce.
„În primul rând, trebuie să conștientizezi că atunci când te urci la volan, mașina nu este doar un mijloc de a te deplasa, este o armă și devine armă atunci când n-o mai poți controla. N-o mai poți controla în două situații – când exagerezi cu ceva, când greșești cu ceva sau, culmea, când greșește altul și tu doar trebuie să reacționezi, ceea ce înseamnă că în primul rând ar trebui să anticipezi. Gândiți-vă că e vorba de viața voastră, a fiecăruia, a familiei voastre și a celorlalți, și din modul în care interpretați condusul, și din modul în care vă puneți problema să accelerați, să frânați, să depășiți poate să se transforme o excursie, o plimbare sau o călătorie de afaceri într-o tragedie. Depinde de noi, de fiecare dintre noi”, a adăugat acesta.