Persoanele fizice din clasa middle, cu varste cuprinse intre 30 si 40 de ani, familisti care lucreaza in vanzari, in sectorul bancar, IT sau medical si care au un venit minim de 2.000 de lei sunt potentialii cumparatori ai unei locuinte noi, in aceasta perioada, potrivit unui studiu realizat de compania EuroMetropola.
Persoanele din clasa de mijloc sunt cele care au in acest moment disponibilitatea de a cumpara o casa in scopul locuirii. In privinta varstei clientilor, 60% sunt persoane cu varste cuprinse intre 30 si 40 de ani, 20 de procente fiind atribuite categoriei de varsta 25-30 de ani, in timp ce doar 15% dintre potentialii clienti cu varste intre 40 si 50 de ani sunt interesati de achizitionatea unei locuinte. 5% din cereri pentru segementul rezidential vin din partea persoanelor de peste 50 de ani.
Familistii, in prim-plan
80% dintre persoanele care doresc sa achizitioneze in aceasta perioada sunt familisti pe care o nevoie stingenta ii determina sa-si schimbe mediul locativ. Aceste persoane nu detin o locuinta in proprietate si se orienteaza catre cele deja construite. Se orienteaza spre oferte de pana in 170.000 euro si spre suprafete cuprinse intre 50 si 150 mp. Un factor important in luarea deciziei il reprezinta proximitatea de Bucuresti a apartamentului. In cazul caselor, acestea trebuie sa beneficieze de facilitati precum utilitati, sa aiba in vecinatate institutii de invatamant, drumuri de acces moderne sau zone de shopping, mai arata studiul EuroMetropola.
In ceea ce priveste locul de munca al potentialilor clienti, mare parte lucreaza in vanzari, in sectorul bancar, IT, medical si in functii de conducere, iar peste 60% din persoanele de varsta a doua detin un business propriu.
Noul client, mai indecis si mai dificil
Venitul lunar al potentialului client este, conform studiului realizat de EuroMetropola, de minim 2.000 de lei. 80% dintre cei care isi cauta o casa sunt interesati direct de o varianta de finantare, fie la dezvoltator, fie la banca. Doar 20% doresc sa plateasca cash.
„Condus de necesitate sau impulsionat de oportunitatea unei investitii profitabile, segmentul imobiliar inca prezinta un interes cert, in ciuda zvonisticii care l-a destabilizat in ultima perioada. De asemenea, Targul Imobiliar National a contribuit in mod decisiv la o analiza completa a pietei de specialitate. Am identificat cu acest prilej o schimbare a potentialului cumparator, care este mult mai indecis si mai dificil”, au concluzionat reprezentantii EuroMetropola.
Studiul a fost realizat in perioada 1 martie – 1 aprilie 2009.
Sursa: EuroMetropola