Pornim cu divizia raţională a conceptelor de la Paris, care oferă cifre de consum aproape incredibile. În acest sens, un record de economie a stabilit conceptul Renault EOLAB, care epuizează doar un litru de benzină la 100 km. Propulsia sa hibridă este compusă dintr-un motor pe benzină de 999 cmc care dezvoltă 57 kW şi un motor electric de 50 kW. Re­nault intenţionează să implementeze acest sistem de propulsie hibridă în noua sa gamă de modele până în 2020, EOLAB făcând parte din proiectul constructorului francez de asigurare a unui consum de 2 litri pentru modelele de serie. Maşina are un coeficient aerodinamic foarte bun, este cu 400 de kilograme mai uşoară decât un model de clasă mică şi poate parcurge distanţe de până la 60 km în regim de emisii zero, cu viteze de maximum 120 km/h. Pentru obţinerea unor mase cât mai scăzute, Renault a apelat la parteneri specializaţi. Componentele din magneziu provin de la compania coreeană Posco, sistemul de frânare uşor de la Continental, anvelopele de la Michelin, iar sticla pentru suprafeţele vitrate de la Saint-Gobain.

Volkswagen a pornit tot de la un model care consumă puţin sub 1 litru (0,9 l/100 km), futuristul XL1, dar i-a transplantat cel mai puternic motor V2, preluat de la motocicleta Ducati 1199 Superleggera. Propulsorul a fost modificat pentru a dezvolta 200 CP. Astfel a luat naştere conceptul XL Sport, al cărui cuplu de 134 Nm este transmis roţilor posterioare prin intermediul unei cutii de viteze cu 7 trepte şi ambreiaj dublu. Demarajul 0-100 km/h durează doar 5,7 secunde, dar cu siguranţă latura sportivă a acestui concept rezidă şi în faptul că motorul de motocicletă urcă până la 11.000 de turaţii pe minut, motiv care ar face foarte dezirabil un potenţial model de serie.  

Foarte captivant a fost şi exerciţiul de stil prezentat de conceptul Divine DS, un automobil compact cu patru uşi şi alură de hatch-back care prezintă elemente de design ce probabil vor fi regăsite la viitoarele modele de serie. DS a devenit un brand de sine stătător, iar pentru a atrage atenţie asupra esenţei sofisticate care îi defineşte modelele, Divine DS a apelat la experienţa mărcilor exclusiviste Swarovski şi Lesage. Rezultatul a fost un interior cu feţe interschimbabile care aduce aminte de colecţiile haute couture din elita modei. Sunt trei tipuri de tapiţerie cu broderii şi culori diferite, care acoperă feţele portierelor, planşa de bord şi consola central. Broderiile Lesage includ cristalele Swarovski şi dau un aer exclusivist. Afişajele de bord cu proiecţie tip hologramă şi inserţiile de aur alb completează ambianţa elevată din habitaclul lui Divine DS.  

Aspiraţii la fel de exclusiviste propune şi Infiniti Q80 Inspiration, conceptul mărcii de lux care aparţine de Nissan. Acesta prefigurează limbajul estetic al unui viitor model de serie care va concura în segmentul berlinelor premium de vârf, precum Mercedes S Class. Proporţiile caroseriei fastback sunt impresionante (5.060 m lungime, 2.010 m lăţime, 1.340 m înălţime) iar interiorul somptuos este configurat pentru patru persoane. Propulsia lui Q80 Inspiration este hibridă, cu 550 CP livraţi de un V6 biturbo de 3 litri şi un motor electric. Acesta înregistrează un consum mediu de 5,5 litri de benzină la 100 km.

La capitolul concepte cu stil se înscrie şi Mini Superleggera Vision, care a venit la Paris după debutul găzduit la Concorso d‘Eleganza Villa d‘Este 2014. Acesta a stârnit un interes major datorită designului de roadster clasic realizat împreună cu Touring Superleggera, celebrul carosier din Milano. 

O idee interesantă de personalizare a caroseriei a prezentat şi Nissan prin conceptele IDx Freeflow şi IDx Nismo. Acestea prezintă un design proiectat să atragă generaţia născută după 1990, care este o avidă utilizatoare de simulatoare virtuale şi idei de stil inovatoare.  Practic a fost conceput un design de bază, ilustrat de IDx Freeflow, care poate fi personalizat mulţumită panourilor şi elementelor ce pot fi schimbate în conformitate cu imaginaţia potenţialilor clienţi.

Desigur, varianta Nismo este cea cu un caracter sportiv pronunţat. De altfel, aceasta a alimentat ideea că IDx anunţă modelul pe care Nissan îl pregăteşte pentru a concura Toyota GT86. Pentru clientela interesată de modele cu aură sportivă Nissan pregăteşte şi o versiune Nismo a noului hatch back compact Pulsar. Aceasta a fost evidenţiată estetic printr-un body kit special cu aspect agresiv.  

Lista conceptelor dezvăluite la Paris continuă cu Peugeot şi Toyota, care au prezentat câte un crossover hibrid. Peugeot Quartz este un prototip construit pe platforma modulară EMP2 regăsită la hatchback-ul 308, care combină o alură de SUV sportivă cu un habitaclu tipic unei berline. Quartz este animat atât de cei 270 CP ai motorului pe benzină 1,6 THP 270 dezvoltat de divizia Peugeot Sport, cât şi de două motoare electrice. Acestea sunt amplasate unul pe puntea faţă şi unul pe puntea spate şi dezvoltă câte 85kW. Şi suspensia pneumatică a conceptului este avangardistă. Aceasta variază automat garda la sol între 300 şi 350 mm.

Sistemul dictează reglajul potrivit al suspensiilor folosind informaţiile primite de la camere video conectate la sistemul de navigaţie pentru a anticipa condiţiile carosabilului ce urmează a fi parcurs. Alături de Quartz, în standul Peugeot a fost dezvăluită şi o versiune nouă a conceptului Exalt, care trasează noul design al constructorului francez. Tot o propulsie hibridă, care produce 340 CP, este regăsită şi la prototipul berlinei franceze. Şi Toyota CH-R face apropo la o nouă direcţie de design. Totodată, conceptul mărcii japoneze este construit pe o nouă platformă tehnică cu propulsie hibridă. CH-R va evolua într-un model de serie menit să răspundă cererii substanţiale care există în Europa pentru modele înscrise în segmentul crossover-elor compacte.