Căile Ferate Române (CFR) se apropie de finalizarea reabilitării tronsonului Câmpina-Predeal, care va permite o viteză de călătorie de până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi de până la 120 km/h pentru cele de marfă.
Imaginile realizate de un utilizator al forumului Skyscrapercity urmăresc parcursul noului tronson de cale ferată, din care se pot observa şi modernizările aduse gărilor. Lucrările la acest tronson, în lungime de 48 de kilometri, au fost demarate încă din 2009. Intenţia CFR este de a mări numărul trenurilor şi al pasagerilor transportaţi şi realizarea unui orar bun, la preţuri competitive, cu o durată a călătoriei de aproximativ două ore.
În final, linia ar trebui să aibă o profitabilitate economică de aproximativ 11-12%. Tronsonul de pe Valea Prahovei dintre Câmpina şi Predeal, construit în secolul al XIX-lea, face parte din linia de cale ferată Bucureşti-Braşov. Traseul face parte din axa prioritară 22 a Reţelei transeuropene de transport (TEN-T), care face legătura feroviară dintre ţările din estul UE şi este singura cale de legătură dinspre sud-estul Europei până în centrul UE.
Acest tronson face parte din principalele trei linii ferate naţionale şi internaţionale care leagă sudul ţării, inclusiv Marea Neagră şi Bucureşti, cu regiunile centrale şi de nord din România şi cu regiunile aflate dincolo de graniţele ţării. Tronsonul traversează, de asemenea, cea mai importantă zonă turistică a ţării. Trei sferturi din finanţarea totală a proiectului reprezintă contribuţia UE, respectiv 150 mil. euro.