Cea mai mare lucrare de infrastructură urbană realizată în România în ultimele două decenii se apropie de sfârșit. Pasajul Basarab, care va conecta vestul Bucureștiului cu zona de nord a orașului peste Dâmbovița și liniile de cale ferată de la Gara de Nord mai are câteva zile până la punerea în funcțiune.
Lucrările care au mai rămas sunt aproape neglijabile și se concentrează aproape fără excepție în zona podului hobanat (cu cabluri): montarea panourilor de plexiglas pe acoperișul stației de tramvai, finalizarea iluminatului arhitectural ori a montării rețelei de contact la linia de tramvai ori unele marcaje.
La mijlocul săptămânii următoare vor fi efectuate primele probe de încărcare pe podul hobanat, atât pe partea rutieră, cât și pe linia de tramvai. Data exactă a inaugurării va fi stabilită în funcție de rezultatele acestora.
Oricum, pentru început, linia de tramvai care va străbate pasajul (cel mai probabil 34, pe ruta Berceni – Obor – Piața Victoriei – Răzoare – Ghencea) nu va opri în stația de pe pod. Asta pentru că realizarea acceselor (scări, scări rulante și lifturi) este în întârziere.