Joi, 18 decembrie, va avea loc inaugurarea podului peste Dunăre între localitățile Zemun și Borča.

Capital.ro scria la începutul anului că, Serbia le-a acordat chinezilor în 2009 contractul pentru construcția podului, însă lucrările au început abia în toamna anului 2011, conform  publicației sârbe Telegraph. Podul are o lungime de 1.482 metri, o lățime de 29 metri și o înălțime de 22,8 metri. Podul are în total șase benzi și alei pietonale fiind prevăzute și piste pentru biciclete.

Citiți și: Adevăratul motiv pentru care chinezii au renunțat la AUTOSTRADA Comarnic-Brașov

Conform Agerpres, valoarea proiectului se ridică la 136,5 milioane de euro. Mai multe fotografii și un filmulet cu stadiul lucrărilor din vara acestui an poate fi urmărit pe telegraph.rs
 

Chinezii vor să facă cale ferată de mare viteză între Belgrad și Budapesta

Potrivit sursei citate, prim-ministrul chinez va discuta în special cu omologii săi ungar, Viktor Orban, şi sârb, Aleksandar Vucic, în vederea semnării unui acord pentru un proiect de construcţie a unei căi ferate de mare viteză între Belgrad şi Budapesta până în 2017.

Beijingul, care dispune de importante rezerve valutare, este interesat în mod deosebit de infrastructură, sectorul energetic, agricultură şi de industrie.

De asemenea, summitul va lua în discuţie schimburile comerciale dintre China şi Europa Centrală şi de Est care sunt în creştere, la 48 de miliarde de euro în 2014, cu 3,9 miliarde de euro mai mult decât în 2013. Republica Populară înregistrează un excedent net cu cele 16 state.

Tema centrală a summitului ar urma să fie creşterea volumului investiţiilor, rămas sub nivelul aşteptărilor afişate la precedentele summituri, din 2012, de la Varşovia, când China a promis linii de credit în valoare totală de 10 miliarde de euro, şi de la Bucureşti, din 2013.