„Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, şi directorul general al Metrorex, Dumitru Şodolescu, au făcut astăzi o vizită de lucru la Terminalul multimodal Străuleşti. Proiectul este finalizat. Metrorex aşteaptă notificările din partea constructorilor pentru a putea începe recepţia lucrării”, se spune în postare. 

Unic în Bucureşti, terminalul are un spaţiu de parcare pentru 650 de autovehicule şi o sală de aşteptare pentru călătorii transportului public. Depoul are o suprafaţă de 14.000 metri pătraţi şi 13 linii. Acolo pot fi garate sau reparate în acelaşi timp şapte trenuri. În cadrul aceluiaşi proiect au fost amenajate spaţii verzi adiacente drumurilor de acces şi un teren de sport. 

 

Depoul şi Terminalul multimodal Străuleşti sunt finanţate din bugetul de stat. Valoarea investiţiei este de 160 de milioane de lei, fără TVA. 

 

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat la începutul lunii, că sunt „practic gata şi depoul şi aşa-zisul park&ride”. 

„La sfârşitul lunii iunie chiar se închid lucrările, procedurile de recepţie încep în iulie, componenta de park&ride apreciez că la sfârşitul lui iulie – începutul lunii august va putea fi folosită în sensul ca toţi cei care doresc să îşi poată parca maşinile acolo. Probabil va mai fi o perioadă de o lună sau două până va fi identificat un operator care să preia în concesiune şi componenta de autogară şi servicii conexe – dar pentru mine este o prioritate ca imediat ce se poate folosi parcarea să fie folosită – este vorba de dotarea cu nişte utilaje specifice monitorizării timpului, stabilirea unor tarife, trecerea în obiectul de activitate al Metrorex al acestei activităţi pentru că, astăzi, Metrorex nu are în obiectul de activitate gestionarea de parcare auto, lucru care se face parcurgând etapele procedurale corespunzătoare: AGA, CA, Registrul Comerţului. Sunt nişte formalităţi de care ne ţinem”, a spus, pe 1 iulie, şeful de la Transporturi.