Reclamele pentru Dorna, Orange sau Salvaţi Delta se află în fruntea topurilor celor mai bune reclame româneşti, în cea de-a şasea ediţie BestAds, după 26 de zile de nominalizări şi 11.188 de voturi.

Pe shortlist-ul BestAds ediţia a şasea au intrat 45 de nominalizări, realizate de 20 de agenţii de publicitate autohtone pentru 28 de branduri diferite. Nominalizările au fost făcute pentru cele cinci categorii: Spot TV, Coloană sonoră a unui spot TV, Spot radio, Print şi Campanie.

La Spot TV a câştigat detaşat reclama Alergătorii creată de McCann Erickson pentru Dorna, care a adunat 22% din voturile secţiunii.

La categoria Coloană sonoră a unui spot TV cea mai votată reclamă a fost Metro Love, realizată de Publicis pentru Orange, care a strâns 27% din voturi. Brandul a marcat o premieră la BestAds, cu 3 nominalizări la această secţiune.

În cadrul secţiunii Print publicul a premiat lucrarea Fără plastic ar fi fantastic, realizată de Next Advertising pentru Salvaţi Delta.

La categoria Spot radio, creaţia aflată pe primul loc – Bădăranul de cinematograf, spotul Propaganda pentru Radio Guerrilla. Acesta s-a distanţat cel mai clar de următoarele clasate, cu 41% din voturi. În cadrul secţiunii Campanie, Antimitocanie a câştigat cu 31% din voturi. “Poate că unii au votat ideea campaniei, poate că unii au votat ceva uşor de recunoscut în viaţa lor, poate că unii au votat doar din «spirit civic”. Oricum, cred că «juriul» a apreciat faptul că este o campanie care a avut curajul să  «vorbească» şi să «lovească» – să pună punctul pe un «i» atât de cunoscut, dar despre care nimeni nu vorbea «oficial»”, au declarat oficialii Propaganda.

De asemenea, a fost stabilit şi Topul celor mai premiate agenţii la BestAds. Au intrat în calcul agenţiile care au avut lucrări clasate pe primele cinci locuri în fiecare categorie, din fiecare an.

Agenţiile au primit puncte pentru fiecare lucrare din top 5, astfel: de la 5 puncte, pentru lucrările clasate pe locul întâi până la 1 punct, pentru lucrările clasate pe poziţia a cincea.

Primele două poziţii din Topul celor mai premiate agenţii la BestAds au rămas neschimbate faţă de anul trecut, fiind ocupate de McCann-Erickson (139 puncte), respectiv Leo Burnett (cu 65 de puncte). Urmează Propaganda, care urcă pe locul 3 (cu 36 de puncte), NextCap pe locul 4 (cu 30 de puncte) şi NextAdvertising, care intră în top 5 (cu 27 de puncte).

BestAds este singurul festival de publicitate din Romania desfăşurat exclusiv online, fiind organizat de IQads.