Cel mai important nod feroviar este în prezent Gara de Nord. Această gară va avea un rol şi mai important atunci când vor fi finalizate lucrările la coridoarele feroviare paneuropene. Pentru o mai bună gestionare a traficului, autorităţile au pregătit un plan prin care Gara de Nord să fie trecută în subteran, iar prin tuneluri subterane să fie create legături cu Gara Progresul şi cu Gara Obor.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va colabora cu instituţia similară din Belgia pentru realizarea acestui proiect. Un memorandum în acest sens urmează să fie semnat de şefii celor două ministere.
Prin acest act, cele două ministere vor coopera “în domeniul lucrărilor de infrastructură pentru modernizarea, reabilitarea şi extinderea infrastructurii de transport în zona Bucureşti, incluzând complexul „Gara de Nord”, cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul sectoarelor româneşti ale coridoarelor paneuropene de transport feroviar IV şi IX”.
“Zona Bucureşti va include toate echipamentele, facilităţile şi elementele de infrastructură care corespund unei staţii de cale ferată moderne, cu scopul de a simplifica şi fluidiza traficul feroviar de la Chitila la Gara Bucureşti Progresul, inclusiv, dar fără a se limita la:
- a) elementele de infrastructură feroviară de la Chitila la Gara Bucureşti Progresul, legătura prin tunel spre Gara Obor şi legătura prin tunel spre Gara de Sud, cu scopul de a transforma Gara de Nord dintr-o staţie capăt de linie într-o conexiune directă;
- b) construcţiile care urmează să fie modernizate şi/sau ridicate în urma amplasării actualei staţii de cale ferată „Gara de Nord” în subteran”, se menţionează în sursa citată.
Pentru realizarea acestui proiect se va încheia un parteneriat public-privat. Acest proiect este cuprins şi în planul de dezvoltare a Capitalei în următorii 25 de ani.