Cum au ajuns francezii să facă speculă cu Dacia Duster

Poate că ar fi prea mult să-i numim "samsari", dar este evident că există francezi care speculează succesul Daciei şi faptul că trebuie să aştepţi pentru un Duster cât pentru un Ferrari. Timpul de livrare a ajuns la 7 luni, iar concesionarii Dacia din Franţa spun că acest timp ar putea ajunge chiar la un an. "Nu este nevoie să ai un Ferrari Enzo ca să obţii profit din revânzarea lui", spun cei de la caradisiac.com, care concluzionează, pe bună dreptate, că este suficient să-

Poate că ar fi prea mult să-i numim „samsari”, dar este evident că există francezi care speculează succesul Daciei şi faptul că trebuie să aştepţi pentru un Duster cât pentru un Ferrari. Timpul de livrare a ajuns la 7 luni, iar concesionarii Dacia din Franţa spun că acest timp ar putea ajunge chiar la un an.

„Nu este nevoie să ai un Ferrari Enzo ca să obţii profit din revânzarea lui”, spun cei de la caradisiac.com, care concluzionează, pe bună dreptate, că este suficient să-ţi fi cumpărat un Duster ca să iei nişte bani în plus.

Practic, timpul foarte mare de aşteptare până la livrările unei Dacii Duster în Occident a ajunsă să fie chiar de 7 luni, motiv pentru care sunt unii clienţi care preferă să o cumpere la mâna a doua decât să aştepte atât de mult. Cei care profită de acest delay, vând un Duster cu 10.000 de km pe bord cu un preţ mai mare decât un autoturism nou.

Preţul unui Duster de ocazie ajunge să fie mai mare cu până la 2800 de euro decât preţul de catalog al modelului. Primul proprietar ajunge astfel să-şi recupereze întreaga sumă pe care a dat-o pe maşină, obţine bani în plus şi se poate lăuda că a rulat o maşină nouă câteva mii de km.

Singurii proprietari care vând ceva mai ieftin Dusterul second hand sunt cei care vor  „să se debaraseze imediat de el”, scriu jurnaliştii de la caradisiac.com, care observă că până şi în acest caz preţul este cu doar 200 de euro mai mic decât preţul unui automobil nou.