Cum au inţeles cei de la General Motors globalizarea

Problemele extrem de complicate cu care se confrunta sectorul auto din Statele Unite si in special compania General Motors, i-a determinat nu o data pe analisti sa reflecteze atat asupra cauzelor care au dus la aceasta situatie deplorabila dar si asupra consecintelor pe care le are criza asupra celui mai important producator de automobile din America. Expansiune de tip imperialist Totul pleaca de la modul in care cei de la General Motors au inteles globalizarea. Bernard Jullien, un analist fra

Problemele extrem de complicate cu care se confrunta sectorul auto din Statele Unite si in special compania General Motors, i-a determinat nu o data pe analisti sa reflecteze atat asupra cauzelor care au dus la aceasta situatie deplorabila dar si asupra consecintelor pe care le are criza asupra celui mai important producator de automobile din America.

Expansiune de tip imperialist

Totul pleaca de la modul in care cei de la General Motors au inteles globalizarea. Bernard Jullien, un analist francez al industriei auto arata ca globalizarea in optica acestora nu a inseamnat nimic altceva decat o expansiune de tip imperialist.

GM a crezut in mod eronat ca ceea ce este cel mai important este sa produci cat mai mult, indiferent de calitate si de cerintele de pe piata.

Au venit japonezii

Analistul observa faptul ca in timp ce japonezii isi faceau incet incet loc pe piata americana, constructorii americani nici macar nu-si dadeau seama ce se intampla, continuand sa produca celebrele SUV-uri cu motoare mari si „devoratoare de combustibil”.

Acesta este sfaristul?

GM a solicitat un ajutor federal suplimentar in valoare de 16,6 miliarde de dolari, pentru a reusi sa supravietuiasca. Fara aceste fonduri, compania a anuntat ca va ramane fara bani in luna martie.

Expertii observa ca la ora actuala General Motors nu mai poate trai in lipsa acestor perfuzii de capital din partea statului american, iar unii analisti nu s-au ferit sa spuna ca sfarsitul sectorului auto american este aproape.

Cu toate acestea, Jullien spune ca acest lucru este imposibil: „Nu putem vorbi de un sfarsit al unei piete de 12 milioane de vehicule. Un scenariu englez, unde toti constructorii locali au fost cumparati de producatori straini, este putin probabil in America. In plus, sunt argumente in favoarea GM si Ford. Pentru ei, volumul este totul. Prezenta in afara Statelor Unite, pe pietele emergente precum America Latina, este destul de puternica. Problema lor este una esential americana”.

Sursa: Liberation