A câştigat cine a mizat pe transportul rutier internaţional, pe trimiteri poştale şi pe livrările magazinelor online. Jucătorii de pe piaţa curieratului s-au adaptat rapid situaţiei dificile. Din mers. Investiţii în modernizare tehnologică, concentrarea fie pe livrarea coletelor, fie pe serviciile poştale, intensificarea promovării sau lansarea de noi servicii sunt câteva dintre soluţiile pentru care au optat în această perioadă dificilă managerii companiilor de curierat, ca
A câştigat cine a mizat pe transportul rutier internaţional, pe trimiteri poştale şi pe livrările magazinelor online. Jucătorii de pe piaţa curieratului s-au adaptat rapid situaţiei dificile. Din mers.
Investiţii în modernizare tehnologică, concentrarea fie pe livrarea coletelor, fie pe serviciile poştale, intensificarea promovării sau lansarea de noi servicii sunt câteva dintre soluţiile pentru care au optat în această perioadă dificilă managerii companiilor de curierat, care au reuşit astfel, dacă nu să-şi mărească volumul afacerilor, atunci măcar să le menţină la nivelul anului precedent.
„Compania îşi propusese, la începutul anului 2009, menţinerea cifrei de afaceri la nivelul celei din 2008, însă am înregistrat o creştere de peste 10%, contrar previziunilor financiare iniţiale”, spune Neculai Mihai, director general FAN Courier. Cum s-a reuşit performanţa? Până la finalul lunii septembrie 2009, compania a operat un total de 8,6 milioane de expediţii, ceea ce înseamnă o creştere de 10,4% faţă de septembrie 2008, când numărul total atingea 8,23 milioane.
Managerii TNT şi-au concentrat atenţia şi pe obţinerea unui profit, nu doar pe creşterea volumului de activitate. Neculai Mihai, director general, declară că după ce compania a înregistrat o creştere de 20% a numărului de transporturi şi optimizarea costurilor operaţionale, rezultatul a fost „depăşirea, în ultimele luni, a cuantumului profitului operaţional, atât comparativ cu anul anterior, cât şi faţă de nivelul previzionat pentru finalul lui 2009”.
O situaţie total diferită s-a înregistrat la Pegasus. După ce compania a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 6,3 milioane de euro, anul acesta se estimează aceeaşi valoare a businessului. Firma s-a axat în 2009 pe promovarea produsului de bază, expedierea de colete în Europa, prin transport rutier. „S-a observat o creştere a expediţiilor internaţionale prin transport rutier în dauna celor prin transport aerian datorită costurilor mult mai mici ale serviciului rutier. Sectorul business-to-consumer a continuat să crească şi în special livrările cu ramburs specifice magazinelor online”, a detaliat Sorin Ghinescu, Marketing & Corporate Responsibility Manager la Pegasus.
Focusul în 2009: creşteri de volum
Planuri pentru un posibil reviriment
Anul 2010 va reprezenta, cu siguranţă. o provocare pentru companiile din acest sector din punctul de vedere al capacităţii de a răspunde unei posibile relansări a cererii, dar şi a puterii de supravieţuire în faţa unor eventuale fluctuaţii, crede reprezentantul TNT. Ceea ce înseamnă ca anul acesta a fost doar unul de antrenament pentru sectorul care, ca şi piaţa de publicitate, poate da o imagine de ansamblu asupra mersului economiei.
160 milioane de euro este valoarea estimată a pieţei de curierat în 2009. Pentru anul viitor, estimările variază între stagnare şi un uşor reviriment
Curieratul în cifre
12,53% este creşterea numărului de expediţii generate de achiziţionarea de produse online în primele nouă luni, înregistrate de FAN Courier. Compania a investit 50.000 de euro în scutere pentru a oferi livrări „loco” în 2, 4 sau 6 ore.
18 milioane de euro este cifra de afaceri pe care TCE o estimează pentru 2010, la acelaşi nivel cu anul curent. Profitul net al companiei va fi de 4%.
15%-20% este creşterea pe care o previzionează Pegasus pentru anul viitor, în condiţiile unei pieţe în stagnare.
20% este creşterea aşteptată de Fastius pentru luna decembrie versus noiembrie 2009, în timp ce TNT se aşteaptă la o creştere de 20% a activităţii în ultima lună a anului faţă de decembrie 2008.