Cei mai mulţi oameni nici nu îndrăznesc să viseze la o afacere de un milion de dolari tocmai din lipsa banilor: ca să faci bani, trebuie să porneşti cu nişte bani.
Există, însă, şi idei de afaceri care nu necesită o investiţie prea mare. Business Insider a stat de vorbă cu zeci de antreprenori americani şi a descoperit printre aceştia indivizi care şi-au început afacerea cu mai puţin de o mie de dolari, pentru ca acum să aibă venituri anuale de peste un milion de dolari.
Toţi cei patru antreprenori de mai jos şi-au pus pe picioare propria afacere cu o investiţie minimă din propriul cont bancar, fără credite sau bani împrumutaţi de la rude.
PostcardMania
Joy Gendusa a ajuns să aibă propriul business pe vremea când era freelancer şi a vrut să cumpăre câteva cărţi poştale pentru a-şi promova afacerea. Astfel a aflat că trebuia să plătească o mulţime de taxe inutile pentru efectuarea unor cărţi poştale, motiv pentru care a decis să facă ea asta.
Gendusa a început apoi să vândă produsele sale, folosindu-se de banii de la primul clint pentru a plăti imprimarea cărţilor poştale. Între timp PostcardMania a început să ofere şi alte metode de promovare a afacerii, cum ar fi e-mail marketing şi site-uri, astfel că în ziua de azi Gendusa are o afacere care îi aduce 20 de milioane de dolari pe an.
Blue Buddha Boutique
Rebeca Mojica a mers la un Festival renascentist şi a observat o curea de metal din zale. Căutând ulterior ceva similar, nu a mai putut găsi nicăieri o astfel de centură, aşa că a decis să încerce să facă ea una.
Cu doar 20 dolari cheltuiţi pentru inelele necesare, Mojica a reuşit să-şi facă prima centura. Apoi a vândut câteva prietenilor şi a început să ofere şi cursuri pentru fabricarea curelelor. La scurt timp şi-a deschis şi magazinul Blue Buddha Boutique, care acum are 13 angajaţi şi speră ca anul acesta să îi aducă un milion de dolari.
FIELD Beef Jerky
Trei prieteni au mers împreună la schi, iar în excursia respectivă au mâncat carnea de vită uscată de casă. Acela a fost momentul în care s-au îndrăgostit de acest tip de mâncare şi pentru mulţi ani glumeau între ei că ar trebui să îşi facă propria carne de vită uscată. În cele din urmă, cei trei s-au decis să-şi pună în practică ideea, aşa că au mers să discute cu proprietarii unor magazine alimentare, pentru a vedea dacă sunt interesaţi să vândă produsul lor. Managerii respectivi au fost încântaţi de idee, aşa că Matt Levey, Tom Donigan şi Scott Fiesinger s-au apucat de treabă.
La început au cheltuit ceva bani jucându-se cu diferite reţete până au găsit-o pe cea potrivită, iar apoi o livrau la magazinele din New York cu propriile biciclete. După câteva luni, produsul lor a fost preluat de un distribuitor şi astfel a început să devină extrem de popular. În prezent, carnea lor de vită uscată este disponibilă în mai bine de 600 de locaţii.
M&E Painting
În timpul vacanţelor, Matt Shoup obişnuia să lucreze ca pictor. Ulterior s-a angajat în domeniul finanţelor, dar la un an de zile a fost concediat. Atunci s-a decis să pornească o afacere bazată pe pasiunea sa.
Şi-a cumpărat materialele necesare cu 100 de dolari şi a mers din uşă în uşă, în cartierul său, întrebând proprietarii dacă au nevoie de ceva vopsea pe pereţii lor. Şi-a luat şi câţiva prieteni în ajutor, iar ulterior a înfiinţat compania M&E Painting, care i-a adus peste 500.000 de dolari în primul an. Şapte ani mai târziu, compania are 4.000 de clienţi şi face între 1,5 şi 2,5 milioane de dolari în fiecare an.
Primul pas în începerea unei afaceri este cel mai greu, scrie Business Insider. "Mulţi sunt cei care vor să lucreze pentru ei înşişi, dar puţini se decid să facă primul pas", scrie publicaţia.