Studiul, intitulat " O nouă viziune de creştere", analizează strategiile de creştere aplicate în ultimii doi ani de companiile cu rezultate pozitive în România, precum şi aşteptările lor pentru viitor.
În ceea ce priveşte sursele de finanţare, peste 60% din respondenţi au indicat creditul bancar ca primă opţiune. Pe de altă parte, însă, condiţiile tot mai restrictive din piaţă i-au impulsionat pe jucători să se orienteze şi spre alte surse de finanţare, cum ar fi sursele proprii, fondurile europene, sau chiar către sursele de tip venture capital.
Printre principalele elemente de diferenţiere faţă de competitori, companiile incluse în studiu menţionează atenţia dedicată clientului şi calitatea produselor şi serviciilor oferite, în condiţiile în care principalul avantaj competitiv pe care a mizat competiţia a fost cel de reducere a costurilor.
Toate companiile incluse în studiu, care au crescut şi au avut succes în condiţii de piaţă dificile, consideră în unanimitate că angajaţii lor sunt foarte importanţi şi că performanţele obţinute de companie se bazează pe abilităţile şi competenţele echipelor lor.
Totodată, aşteptările pentru viitor sunt relativ optimiste – 75% din respondenţi prevăd oportunităţi semnificative pentru afacerile lor în România, iar 47% pentru pieţele din Uniunea Europeană. În plus, aceştia sunt de părere că performanţa companiilor lor se va îmbunătăţi în continuare în următorii doi ani, privind notorietatea brand-ului pe piaţa locală şi diversificarea portofoliului de produse şi servicii.