„Ne-am adaptat la criză prin inovaţie şi promoţie. Piaţa lactatelor a fost în scădere în aceaşti ani chiar dacă lactatele sunt produse de bază, puterea de cumpărare a scăzut şi deci vânzările au fost mai mici. Pentru a reuşi să câştigăm cotă de piaţă am apelat la cât mai multe promoţii şi am încercat să aducem produse noi pe piaţă”, a spus Adriana Ionescu, director de marketing Tnuva România.
Numărul tot mai mare de oferte a fost şi modul de a se plia pe noua situaţie economică a firmei Danone. „Am introdus foarte multe oferte pe piaţă astfel încât efortul financiar al cumpărătorului să nu crească. Mai ales după majorarea TVA am încercat să acoperim diferenţa apărută prin oferirea de mai multe produse la acelaşi preţ, astfel încât cheltuiala cumpărătorului să nu crească”, a spus Bogdan Ioachim, directorul de comunicare al Danone.
Iaurtul, salvarea vânzărilor
Scăderea pieţei lactatelor a fost în ultimii ani de aproape 10%, dar au apărut diferenţe în funcţie de produse. Astfel, au înregistrat scăderi de vânzări mai ales produsele mai scumpe. „Am fost afectaţi de criza economică pentru că suntem un brand premium şi produsele din această gamă au fost mai greu de vândut în această perioadă. În acest fel, am ajuns la o cotă de piaţă de 5%, dar încercăm să revenim la nivelul pe care îl aveam înainte de criză, de 10%. Acest lucru depinde şi de evoluţia economiei româneşti, dar noi ne bazăm pe multe promoţii şi pe investiţii în inovaţie”, a spus Ionescu.
Pe de altă parte, singura în creştere a fost piaţa iaurturilor, iar perspectivele sunt bune pentru cei care s-au axat cu predilecţie pe acest segment. Reprezentanţii Danone, lider de piaţă pe acest segment, spun că piaţa iaurturilor a crescut chiar cu peste 5% anul trecut.
Din acest motiv, firmele de lactate mizează pe aceste produse pentru a încerca să se dezvolte. „Piaţa iaururilor este cea mai dinamică şi aici se mai poate câştiga cotă de piaţă”, a spus directorul de marketing al Tnuva. De aceea, firma a lansat noi produse pe acest segment, astfel încât să mai obţină câteva procente la cota de piaţă înjumătăţită de criză. „Am investit câteva milioane de euro pentru a lansa pe piaţă produsele noi, aceasta incluzând cheltuielile cu inovaţia, dar şi cele de promovare”, a mai spus Ionescu.
Cum câştigă cotă de piaţă producătorii de lactate: prin inovaţie şi promoţii
3 martie 2011, 16:06
Ultima modificare în 3 martie 2011, 18:06
Promoţiile şi inovaţiile sunt modalităţile de adaptare la criza economică a producătorilor de lactate. În condiţiile în care piaţa a scăzut pe apoape toată gama de produse, puterea de cumpărare a românilor fiind tot mai redusă, companiile din industria de prelucrare a laptelui încearcă să câştige clienţi prin lansare de noi produse şi pachete promoţionale.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Specialiştii care lucrează pe fonduri europene în afara programului, plătiţi pe contracte de prestări servicii
- Țara cu cea mai scumpă benzină
- Obama vrea să reducă deficitul şi datoria, prin vânzarea proprietăţilor imobiliare ale statului
- Nouă firme în lupta pentru proiectarea şi execuţia autostrăzii Lugoj – Deva
- Centru de instruire pentru aviație, inaugurat la București
- Ce mașini au mai făcut nemții
- Renault ar putea construi o fabrică în Rusia
- Proprietarii de apartamente vechi au ţinut preţurile pe loc şi în februarie
- Dacia va renunţa la Logan VAN în 2012
- Casa de Insolvenţă Transilvania va distribui creditorilor peste 200 mil. euro în următorii 3 ani