Cu sau fără criză, piaţa farma din România creşte continuu. Justificare există: consumul de medicamente pe cap de locuitor în România este de 100 de euro, faţă de Ungartia de exemplu, unde consumul este de 250 de euro pe cap de locuitor. Şi totuşi, în condiţii de restrângere a cash-ului, poate părea uşor ilogic să crească. Într-adevăr, începând cu 1 aprilie 2009, piaţa distribuţiei  de medicamente a găsit o nouă sursă de venit: re-exportul de medicamente. Mai exact, este vorba despre faptul că, medicamentele pentru boli cronice, gen hepatita C, oncologicele, TBC sau HIV – SIDA, intră prin import în România la cel mai mic preţ din Uniunea Europeană. Mai exact, dacă un medicament x pentru cancer este importat cu preţul de 1,3 euro de un distribuitor român, deoarece are preţul minim pe UE el poate fi apoi exportat cu 1,4 euro, unde preţul de distribuţie este de 1,7 euro. Fără a fi ilegală şi oricum limitată de faptul că producătorii nu vând către distribuitorii dintr-o anumită ţară o cantitate de medicamente care să depăşescă cu mult cantitatea necesară numărului de bolnavi înregistraţi la nivel naţional, această revânzare de medicamente asigură o creştere anuală sigură a pieţei farma.
Potrivit unuia dintre principalii jucători de pe piaţa farmaceutică, circa 20% din piaţa se re-exportă, adică este importată cu un preţ şi exportată cu alt preţ. Deoarece nu vorbim decât de re-exportul unor medicamente foarte scumpe pentru bolile cronice, produse de ultimă generaţie, piaţa la care trebuie să ne raportăm este cea a vânzărilor de medicamente prin spitale şi pe bază de reţetă, care, potivit CEGEDIM, compania de studii de piaţă farma din România, a fost de peste 1,2 miliarde de euro în 2011. În acest context, acel 20% de care vorbea jucătorul din piaţa farma ar putea fi de minimum 200 de milioane de euro, medicamente pentru cancer, HIV sau hepatita C care se vând la export.