Cum e afectat contribuabilul de lipsurile infrastructurii IT

Orice încerci să faci în zona statului e degeaba, fiecare minister în România fiind un mic imperiu, iar contribuabilul are de suferit din cauza lipsei unei evidenţe unice a formularelor, a declarat, vineri, liderul grupului minorităţilor naţionale din Camera Deputaţilor, Varujan Pambuccian, într-o conferinţă de specialitate.

'Dacă avem vreun motiv real de îngrijorare ţine de ce construieşte statul ca infrastructură IT pentru tot ce înseamnă guvernare electronică. Această problemă nu se va rezolva pentru că fiecare minister sau instituţie va face ceea ce a ştiut să facă şi până acum', a afirmat Pambuccian.

'Interfaţa între cetăţean sau firmă şi stat există şi se numeşte formular. Sigur, lăsând la o parte faptul că nimeni nu ţine evidenţa tuturor formularelor din România, ceea ce este greşit pentru că ele sunt necorelate. În România, nu există nicăieri o specificaţie care să coreleze formularele între ele, pentru că fiecare minister e un mic imperiu şi sunt multe la mijloc. Eu am renunţat să mă bat cu imperiile astea şi de aceea mă ocup numai de zona industriei private. O legislaţie specifică se poate face, dar o faci degeaba. După 16 ani de Parlament, am ajuns la concluzia că orice încerci să faci în zona statului este degeaba. Asta e realitatea', a adăugat deputatul.

Acesta a mai spus că în România trebuie să fie sistematizate toate formularele existente şi stabiliţi deţinătorii unici ai bazelor de date.

'Ce ar trebui să se întâmple este simplu: ar trebui luate toate formularele astea care sunt interfaţa între firme, indivizi şi stat, foarte bine sistematizate. Trebuie stabilit care sunt owner-ii unici de date, după care fiecare dintre formulare să aibă în spate un flux. Ce spun eu e simplu şi costă puţin, din nefericire. În România, adresa noastră este în 100 de locuri. Dacă te muţi, trebuie fie să-ţi schimbi adresa în 100 de locuri, fie să laşi lucrurile la voia întâmplării. Germania a început rezolvarea acestui lucru acum 20 de ani. Noi suntem ca în Dumas… după 20 de ani…', a menţionat Varujan Pambuccian.

ial","�?-e�� P� ţi dintre bucureştenii care rămân acasă vor opta pentru a-şi petrece o parte din timpul liber la un centru de spa.

 

'Trebuie să admitem că o minivacanţă îi scoate pe majoritatea bucureştenilor afară din oraş, mai ales dacă vremea este frumoasă. Cu toate acestea, pentru Rusalii avem în acest moment un grad de ocupare de 60% în ceea ce priveşte terapiile. Timpul petrecut într-un centru este mai mare. Se aleg mai multe servicii care se combină în funcţie de necesitatea fiecăruia. Putem vorbi, cert, de o creştere a bugetului alocat serviciilor spa în această perioadă şi de faptul că în această perioadă clienţii optează pentru terapii mai complexe, implicit cu un cost mai mare', a afirmat Roxana Vişan, director de marketing la Orhideea Spa.

În perioada Rusaliilor, clienţii Orhideea Spa se vor bucura de noutăţi în oferta de pachete. Spa Holiday Tour este un proiect prin care clienţii vor călători, prin pachetele de terapii propuse, prin diferite continente şi ţări tropicale, care să îi ducă cu gândul la vacanţă şi să îi scoată din cotidian. În luna iunie, inclusiv de Rusalii, clienţii Orhideea Spa vor călători în Brazilia, răsfăţându-se cu arome de cocos, ciocolată şi mango.

AGERPRES