Toate aceste cifre incredibile sunt atribuite bolidului Bugatti Veyron, ce are un preţ de pornire de peste un milion de dolari.
Bugatti Veyron este compus din câteva cifre incredibile. Ceea ce a început ca o simplă idee în cadrul Volkswagen Group, a devenit echivalentrul unui avion supersonic Concorde pe şosele, scrie Business Insider.
La începutul secolului 20, numele Bugatti era sinonim cu performanţa. Ettore Bugatti a fondat compania în 1909 şi a construit unele dintre cele mai legendare maşini performante din istorie. Cu toate acestea, problemele financiare şi schimbările de pe piaţa automobilelor l-au determinat să închidă fabrica în 1952.
Dar compania a fost reînviată de două ori. La sfârşitul anilor ’80, afaceristul italian Romano Artoli a achiziţionat brandul Bugatti şi a construit super-maşina EB110. Însă compania a fost închisă, din nou, în 1995.
Trei ani mai târziu, grupul Volkswagen a cumpărat numele Bugatti şi a lansat câteva maşini de concept pe circuitele de spectacol. În 2001, producătorii au decis să fabrice cea mai rapidă maşină din lume în fabrica de la Molsheim din Franţa.
Maşina asemănată cu un avion
Motorul de 16 cilindri, construit în una dintre cele mai mari fabrici de motoare din lume, Salzgitter, Germania, este inima bolidului. Într-o mică încăpere din această fabrică, o echipă de 8 specialişti construiesc manual motorul de tip W format din două motoare de tip V8, pentru Bugatti Veyron. Asamblarea acestuia durează o săptămână.
Una dintre asemănările bolidului cu un avion este dată de folosirea unor piese din titan. Motorul este alcătuit din 3.500 de părţi, aproape de două ori mai multe decât un motor obişnuit al unei maşini compacte.
Testarea, însă, este şi mai dificilă, primul test pe dinamometru având loc în 2001, când au fost atinşi pentru prima oară 1.000 de cai putere. În fapt, însă, motorul produce 3.000 de cai putere. Două treimi din această energie este căldură. Iar când motorul a atins puterea maximă, aproape că a ars clădirea în care se desfăşura testul. La primul test pe şosea, la o viteză de 320 de km/h, maşina a scos flăcări de aproape doi metri prin ţeava de eşapament. Drept urmare, maşina a fost dotată cu zece radiatoare de răcire.
Frânează mai repede decât accelerează
O maşină ce poate atinge suta de kilometri în 2,5 secunde şi care într-un minut parcurge, la viteză maximă, 6,5 km, are nevoie şi de un excelent sistem de frânare. Veyron este dotat cu discuri masive de frânare, din carbon, ceramică şi titan. Fiecare disc de frână este realizat manual în Germania şi suportă o căldură de peste 980 de grade Celsius. Maşinile obişnuite nu mai funcţionează la 700 de grade.
Veyron poate frâna mai rapid decât orice altă maşină din lume, iar asta pentru că are două sisteme diferite de frânare: pe lângă cel obişnuit, aripa din spate ajută la frânare la viteze de peste 200 km/h, aceasta ridicându-se la un unghi de 55 de grade. Numai ea asigură 70% din forţa unei frâne obişnuite. Împreună, aripa şi discurile de frână generează o forţă de frânare egală cu aproape de două ori forţa gravitaţională. Astfe, maşina are nevoie de 10 secunde pentru a se opri complet de la viteza maximă, de 400 de km/h. Frânează mai repede decât accelerează: ajunge la suta de km în 2,5 secunde şi ajunge la zero de la această viteză în 2,2 secunde.
Rezervorul este fabricat din 250 de piese, de cinci ori mai multe decât în cazul unei maşini obişnuite, iar asamblarea lor durează trei zile.
Înainte de Veyron, nimeni nu mai făcuse cauciucuri care să poată fi folosite la o viteză de 400 de km/h. Construirea unui cauciuc obişnuit durează în jur de 30 de secunde, iar cele pentru Veyron sunt realizate în mai bine de o oră, deoarece sunt necesare mai multe strauri de cauciuc. Un set de patru anvelope rezistă circa 10.000 de km şi costă 17.000 de dolari.
Fiecare Veyron este condus pentru teste aproximativ 500 de kilometri înainte de a fi lansat pe piaţă. Cât despre consum, la viteză maximă, bolidul consumă, la fiecare 5 km, un galon de combustibil – 4 litri. Asta înseamnă că cei 100 de litri din rezervor se consumă în circa 12 minute!
Cei care doresc să deţină o maşină extem de rară, jumătate avion, jumătate maşină, vor trebui să scoată din buzunar peste un milion de dolari.
<object height="360" width="640"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/m6u–bYd4so?version=3&hl=en_US" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><embed src="https://www.youtube.com/v/m6u–bYd4so?version=3&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" height="360" width="640"></embed></object>
<object height="360" width="640"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/BvawohE0kBU?version=3&hl=en_US" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><embed src="https://www.youtube.com/v/BvawohE0kBU?version=3&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" height="360" width="640"></embed></object>
<object height="360" width="640"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/Hw0JejEGc4c?version=3&hl=en_US" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><embed src="https://www.youtube.com/v/Hw0JejEGc4c?version=3&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" height="360" width="640"></embed></object>