Cum evitam surprizele cauzate de iarna

mai scazuta. Chiar daca aceste produse se incadreaza in categoria cosmeticelor auto, ele sunt indispensabile pe perioada iernii. Nu doar posesorii de Dacii pot avea probleme cu pornirea motorului iarna: temperaturile care au coborat mult sub zero grade Celsius sau combustibilii mai slab calitativi. Problemele inerente cu care se confrunta soferii sunt: dopuri de gheata pe conductele de alimentare cu combustibil, geamuri inghetate sau aburite, incuietori blocate, schimbarea greoaie a treptelor de

mai scazuta. Chiar daca aceste produse se incadreaza in categoria cosmeticelor auto, ele sunt indispensabile pe perioada iernii. Nu doar posesorii de Dacii pot avea probleme cu pornirea motorului iarna: temperaturile care au coborat mult sub zero grade Celsius sau combustibilii mai slab calitativi. Problemele inerente cu care se confrunta soferii sunt: dopuri de gheata pe conductele de alimentare cu combustibil, geamuri inghetate sau aburite, incuietori blocate, schimbarea greoaie a treptelor de viteza, fiabilitate scazuta la pornire sau la accelerare sunt probleme curente. Iarna, cand se merge cu rezervorul de benzina aproape gol, in interior se formeaza condens. Cand temperatura scade puternic, apar primele probleme, prin aparitia dopurilor de gheata pe conducte. Condensul apare frecvent si nu poate fi eliminat nici in cazul masinilor moderne. Pentru evitarea acestor neplaceri este bine sa utilizati o solutie pentru curatarea sistemului de injectie. Produsul se introduce in rezervor la fiecare 10.000 de km si poate fi folosit atat pentru motoarele Diesel, cat si pe benzina. La Diesel este recomandata utilizarea aditivilor speciali pentru motorina, care ii coboara punctul de congelare si asigura pornirea usoara. Acestia trebuie administrati frecvent, la fiecare plin de motorina.Pregatirea autovehicului pentru iarna presupune verificarea atenta a sistemului de aprindere, si in primul rand starea acumulatorului. Daca este de tip vechi, se verifica nivelul lichidului si se completeaza cu apa distilata. In cazul in care la sfarsitul toamnei pornirea motorului se face greu dimineata, acesta este un semnal ca acumulatorul trebuie inlocuit rapid. La minus 10-15 grade Celsius, cu siguranta ca nu va mai avea suficienta putere ca sa actioneze electromotorul. Este indicat sa se schimbe bujiile, cu un set mai cald, de iarna, si la automobilele cu aprindere clasica e recomandabil sa se schimbe contactele platinate. Trebuie tinut cont ca, in perioada rece, sistemele de dezaburire si climatizare trebuie sa functioneze la parametrii normali. Nu uitati de lichidul din vasul pentru spalarea parbrizului, care trebuie inlocuit cu unul pe baza de alcool, care nu ingheata. Daca in perioada scursa de la ultima iarna s-au facut completari cu apa in sistemul de racire al motorului, ar fi bine ca aceasta sa se inlocuiasca complet cu solutie proaspata de antigel.Pentru siguranta, este bine ca anvelopele de vara sa fie inlocuite cu anvelope speciale de iarna. Solutia este scumpa, o singura anvelopa costand peste un milion de lei. Anvelopele de iarna au un model ce creste aderenta in conditii de zapada sau gheata. In plus, compozitia le asigura o elasticitate marita la temperaturi scazute. Trebuie tinut cont ca utilizarea anvelopelor de iarna la temperaturi exterioare normale conduce la uzura rapida a acestora. Asa ca, in cazul in care lipsesc fondurile necesare inlocuirii anvelopelor, se poate recurge la o solutie de compromis, si anume utilizarea lanturilor antiderapante.

Accesorii si produse pentru anotimpul rece
Lanturile antiderapante se dovedesc a fi un accesoriu extrem de pretios in timpul deplasarilor in afara localitatilor, mai ales daca se pleaca pentru mai multe zile. Cele mai bune sunt cele care se monteaza pe loc, fara a fi necesara ridicarea pe cric a masinii. (800.000 – 1.000.000 lei)Anvelopele de iarna sunt recomandate si au eficienta mare, mai ales pe soselele acoperite cu gheata. Pentru acestea este necesar insa un buget destul de mare, pe care nu si-l pot permite toti soferii. Atentie sa nu rulati cu anvelope de iarna in conditii normale, pentru ca se uzeaza rapid. (1-5 milioane lei)Un cablu de remorcare va poate scoate din multe situatii neplacute. Este important sa aveti unul in portbagaj, iar utilitatea lui o veti descoperi in conditii de zapada afanata sau polei.Solutiile anti-inghet multifunctionale sunt indicate pentru incuietorile automobilului, balamale, deblocarea unui surub, antenele telescopice, sau orice alte imbinari ale autovehiculului care va pot provoca neplaceri. (300.000-400.000 lei)Lichidul special pentru umplerea vasului de spalare a parbrizului. Asigurati-va ca acesta contine in compozitie detergenti de calitate si suficient alcool pentru a nu ingheta la temperaturi negative. (80.000 lei/litru)Spray-urile pentru dezghetarea parbrizului, cat si cele care asigura dezaburirea geamurilor scutesc soferii de un efort considerabil cand trebuie sa pregateasca masina pentru plecarea de dimineata. Solutiile antiaburire se aplica pe suprafata interioara a geamului, iar producatorii spun ca se evita fenomenul de aburire timp de doua zile.Nu trebuie uitata nelipsita racleta, special conceputa pentru indepartarea ghetii depuse pe parbriz, geamuri si oglinzi retrovizoare. (50.000-100.000 lei)Verificarea starii de functionare a acumulatorului este obligatorie, orice simptom de slabire a intensitatii curentului furnizat fiind un semnal pentru inlocuirea rapida a acestuia. (1,5 mil. lei)Aditivii pentru combustibil, mai ales in cazul motoarelor Diesel, sunt deosebit de eficienti in perioada sezonului rece, mai ales pentru pornirile la temperaturi scazute. (80.000 lei/125 ml)