Cum fac mămicile legea în blogosferă

O mamă „geek” ştie nu doar să-şi facă viaţa mai uşoară cu gadgeturi şi device-uri pentru baby sitting şi pentru copiii de ultimă generaţie, ci şi să transforme întreaga experienţă a maternităţii într-o foarte profitabilă afacere. Heather Armstrong era o tânără mamă cât se poate de obişnuită pană în 2001, cand a început să scrie pe blogul personal într-un stil dezarmant de onest despre depresia postnatală, cancer de piele şi problemel

O mamă „geek” ştie nu doar să-şi facă viaţa mai uşoară cu gadgeturi şi device-uri pentru baby sitting şi pentru copiii de ultimă generaţie, ci şi să transforme întreaga experienţă a maternităţii într-o foarte profitabilă afacere.

Heather Armstrong era o tânără mamă cât se poate de obişnuită pană în 2001, cand a început să scrie pe blogul personal într-un stil dezarmant de onest despre depresia postnatală, cancer de piele şi problemele din viaţa de zi cu zi a unui părinte. În 2004, a acceptat primele reclame pe blog, iar în 2005 proiectul devenise principala sursă de venit în familie.

„Ştiu că expresia «a da ţâţă» poate părea vulgară unora dintre cititorii mei care ar prefera să nu audă de asemenea detalii privind viaţa cu un nou-născut. Dar ca să mă revanşez, o să vă scutesc de povestea despre cum m-am trezit împroşcată cu un jet puternic de caca galben neon pe tricoul meu alb şi, în loc să alerg la baie, m-am trezit că răman nemişcată, admirându-i forma şi textura şi întrebându-mă cu voce tare dacă nu seamănă cu o stafidă”, scrie Heather într-un post.

Mamele cu blog fac legea pe Twitter

Acest tip de dezinvoltură i-a atras atâţia cititori, încât a Heather Armstrong a intrat în topul „Forbes” al celor mai influente femei din media pe locul 26 şi al celor mai importante personalităţi de pe Internet pe locul 8.

În momentul în care a postat pe Twitter o cronică negativă la maşina de spălat scutece Maytag, acesta s-a transformat într-un dezastru de PR pentru brandul respectiv. Într-o singură zi, i-a fost trimisă o maşină nouă şi de către Maytag, şi de către principalul competitor, Bosch. În martie 2009, a lansat volumul „A fost nasol după care am plans: cum am avut un copil, o depresie şi o binemeritată Margarita”, care este, evident, best seller pe Amazon.com.

Cele mai de succes produse new media care se adresează exclusiv părinţilor  au în spate o „geek mom” care a ştiut să transforme această etapă a vieţii ei într-o explorare creativă a noilor oportunităţi.

Cradle e prima platformă web care a mers pe nişa femeilor însărcinate şi a proaspetelor mămici, căroara li se adresează din momentul concepţiei până la prima aniversare a copilului. Mesajul central al site-ului este mulat pe ultima generaţie de mămici, care explorează această experienţă într-un mod relaxat, ludic şi inteligent.

Platfoma de bloguri Silicon Valley Moms Blog acoperă orice subiect ar putea interesa o mamă care vrea să fie la curent cu noile tendinţe în tehnologie. „Bine aţi venit pe platforma de bloguri a mamelor de peste 40 de ani care scriu despre cum e să fii CEO şi la birou, şi acasă, unde casele sunt scumpe, copiii adoră sushi şi au propriile lor afaceri web”, scriu autoarele blogului.

Site-ul unei generaţii

Cradle  a documentat în timp real cea mai mare explozie demografică globală din ultima sută de ani. Platforma de socializare a constituit o adevărată revoluţie în rândul mămicilor web 2.0, pentru că împărtăşirea aceleiaşi experienţe duce la o puternică empatie, informaţiile şi sfaturile utile vin din toate colţurile lumii şi sunt probate deja de cineva înaintea ta.

„Cand eram însărcinată, navigam pe net în căutarea unei platforme care să mă ajute să pregătesc venirea pe lume a fiicei mele. Nu am găsit tot ce îmi doream într-un singur loc, şi cu atat mai puţin un punct de vedere care să se suprapună cu al meu”, spune Hilary Zalon, fondatoarea şi preşedintele site-ului.

Un studiu din 2008 arată că peste 26 de milioane de femei contribuie la un blog sau citesc bloguri cel puţin o dată pe săptâmână şi 46% dintre mamele cu blog au fost implicate cel puţin o dată într-o campanie electorală sau au militat pentru o cază politică, fiind desemnate cele mai active politic din toată blogosfera. Acum un an, de exemplu, majoritatea blogurilor de mame îl spijineau pe candidatul la preşedinţia SUA Barack Obama.

Cele mai populare gadgeturi de bebeluşi de pe blogurile de mame

Leagăn electronic de la Fisher Price

Acest leagăn electronic este probabil pe locul 2  în topul preferinţelor bebeluşilor după braţele părinţilor. Are două poziţii, culcat şi aşezat, pentru joacă şi hrană. Pătuţul propriu-zis este învelit în cele mai moi textile şi are o învelitoare şi un player cu zece cântece de leagăn.

Are mai multe două viteze viteze şi două direcţii de legănat, înainte şi înapoi sau de la dreapta la stânga. Scaunul este construit ergonomic, în funcţie de forma coloanei şi a capului, are două tipuri de muzică, de adormit şi de înveselire, fiecare cu câte opt piese. Învelitoarea se poate spăla în maşina de spălat şi are mânere pentru portabilitate. Preţ: 150 de dolari.

Jucărie de adormit copii

Deşi, practic, este vorba doar de o cutie în care s-a construit un peisaj din plastic cu o piscină înconjurată de animale, acest gadget va însemna ceva cu totul diferit pentru un bebeluş: o lume animată, cu apă fosforescentă care se învolbură pe mai multe viteze şi programe de „animaţie” pline de bule de săpun. O maimuţă prietenoasă şi un broscoi rânjit îmbină anumite mişcări care au efect relaxant asupra copilului, care va adormi după doar câteva minute de holbat la jucăria care se poate prinde de marginea pătuţului său. Coloana sonoră este formată din 18 minute de muzică clasică, de leagăn şi cu înregistrari din natură, cu păsări şi sunete de apă şi de pădure. Volumul este ajustabil iar jucăria funcţionează pe baterii. Preţ: 31 de dolari.

Lullabelly Prenatal Music Belt

Mulţi oameni sunt convinşi că dacă femeia ascultă muzică clasică va face bine copilului, îl va linişti, başca îi va mări coeficientul de inteligenţă. Deşi, cu siguranţă, Mozart sau Beethoven nu au avut parte de acest tratament când încă se aflau în stadiul intrauterin, dar generaţiile emergente se pot răsfăţa cu ajutorul centurii electrice de difuzat muzică în burtă. Lullabelly Prenatal Music Belt costă 49 de dolari (pentru încă 6 dolari poţi asculta tu însăţi, la căşti, aceeaşi muzică pe care o ascultă copilul tău.