Nu toată lumea se duce la stomatolog doar când este vorba despre o durere de acută de măsea sau doar atunci când simte că nu se mai poate altfel. În fapt, în ţările occidentale dantura reprezintă din ce în ce mai mult obiect pentru mai multe tipuri de operaţii estetice pe modelul mult mai cunoscutelor liposucţii sau măriri de sâni.
Un român plecat din ţară în urmă cu mai bine de 30 de ani a sesizat oportunitatea şi a construit o afacere de milioane de euro pe an în Germania. A reuşit să devină al treilea cel mai important ortodont din Germania şi acum a revenit în România pentru a deschide două clinici specializate în ortodonţie, estetică facială şi anti-ageing.
Clinica Avant-Age din Bucureşti a însemnat o investitiţie de peste 1 milion de euro iar cea din Timişoara(Smile Factory) una de aproximativ 250.000 de euro, după cum spune chiar patronul celor două clinici, medicul Ovidiu Widu(foto).
Se aşteaptă să încaseze venituri de peste 10.000 de euro pe lună din partea de ortodonţie(domeniu mai puţin cunoscut în România) şi în acest sens a adus şi două tehnici pe care le-a dezvoltat în Germania. În zona tratamentelor anti-ageing(deja consecrate şi la noi în ţară) se aşteaptă la venituri lunare de cel puţin 8.000 de euro. Ar însemna o afacere de aproximativ 220 de mii de euro pe an, deloc neglijabilă.
Ce “repară” mai întâi femeile
“ Există statistici clare despre ce "repară" o femeie mai întâi. Cei mai mulţi bani intră în sâni. Zâmbetul, dinţii, sunt de-abia pe locul şase – adică nas, buze, coafură, anti-ageing. Totul e rezolvat, mai puţin dinţii. Acest loc şase nu mi se pare bun, dar cred că, dacă lărgim portofoliul, putem sălta câteva poziţii. Femeile între 20 şi 40 de ani care ne caută – şi e un lucru analizat -, ne caută şi pentru ortodonţie, şi pentru anti-ageing.
Întrebarea nu e ce aleg clientele între cele două servicii, ci de ce au nevoie. Dacă clientela noastră rămîne fidelă, la un moment dat va lua toată gama.”, arat[ doctoral Widu.
Avant-Age e un proiect-pilot nu numai pentru România, ci şi pentru Germania. În Germania ortodonţia e preponderentă, adică avem aceleaşi tehnici, dar acolo 80% dintre clienţi sunt adolescenţi.
În România, 80-90% din clientelă sunt adulţi, mai ales pentru că în România nu există o tradiţie a ortodonţiei. “E de înţeles de ce un stomatolog n-ar trimite cazuri de ortodonţie la un alt stomatolog care face şi ortodonţie, însă, creînd acest cabinet, noi le dăm posibilitatea să ne trimită astfel de cazuri pentru că noi ne ocupăm numai de ortodonţie. În prezent cred că sunt, ca mărime, printre primii trei ortodonţi din Germania, unde am în tratament în jur de 3000 pacienţi. În România, un cabinet are – din pricina infrastructurii -, 200 de pacienţi.”, precizează medicul de origine română.
Fără aparate din sârmă
Noua clinică aduce în România două tehnici invizibile de îndreptare a malformaţiilor dentare. Este vorba despre Invisalign şi Incognito. Invisalign nu foloseşte brackets, arcuri sau sârme, ci un şir de alignere invizibile, din plastic, ce îndreaptă dinţii în mod gradual şi controlat. Fiecare pereche de alignere se poartă timp de două săptămâni, câte 22 de ore pe zi.
Un astfel de tratament durează, în medie, între 9 şi 15 luni. Cunoscut şi sub denumirea de iBraces, aparatul dentar Incognito e un dispozitiv high-tech complet invizibil, ale cărui arcuri precum şi brackets-ii sunt personalizate, realizându-se dintr-un aliaj de aur. Acesta este, la ora actuală, cel mai popular tratament ortodontic lingual din lume – 80% dintre pacienţii care folosesc un aparat dentar lingual apelează la Incognito.