Andrei Popa a pus la punct un sistem în care, în ultima săptămână a fiecărei luni, cei care achiziționează un astfel de abonament primesc o cutie cu vinuri românești și din Republica Moldova, dar și acces la povestea lor. Li se spune clienților mai multe detalii despre notele de degustare, li se transmit sugestii de asocieri. Abonamentul este unul este flexibil și se poate pune pauză sau întrerupe oricând, fără nicio restricție.
„Plata este una recurentă, în fiecare lună, pe data de 15, ți se retrag banii de pe card. Poți oricând să pui pauză. Poate ai acumulat prea multe sticle ce nu au fost consumate, poate pleci în concediu, am luat în calcul și aceste posibilități”, explică Andrei Popa, fondatorul afacerii dordevin.ro.
Un pachet de start, ce cuprinde două vinuri pe lună, costă 120 de lei. Iar un abonament premium, ce cuprinde patru sticle de vin de înaltă calitate, ajunge la prețul de 530 de lei pe lună.
Povestea vinurilor
Somelierul a fost prezent joi, 17 aprilie, în cadrul podcastului „Picătura de business” moderat de redactorul-șef al Revistei Capital Sorin Andreiana. Episodul în întregime se poate urmări pe pagina de YouTube „HAI România”. Antreprenorul a detaliat întreg procesul din spatele afacerii Dor de Vin, despre cum alege fiecare bătură în parte și ce le oferă clienților.
„Este un pachet surpriză. Ținem cont de cerințele tale, dar nu știi exact ce vin se află în cutie până când nu ajunge la tine. Dar lunar se primesc alte vinuri. Ideea este să-l port pe client prin povestea vinurilor din România și Republica Moldova, să-l duc prin mai multe crame, să fie o altfel de experiență de fiecare dată”, relatează Andrei Popa.
A descoperi și alte vinuri
El degustă fiecare vin în parte și spune că este foarte atent la fiecare comandă și la istoricul clientului în această privință.
„Când cineva se abonează la serviciile Dor de Vin, are posibilitatea de a alege un plaan, să aleagă să primească mai mult vin roșu sau mai mult vin alb. Dar eu întotdeauna îi voi prezenta și altceva. Într-adevăr, dacă cineva a ales să primească mai mult vinuri roșii, de exemplu, asta va primi.
Însă, eu îi voi mai trimite și un vin alb foarte bun, și un rose cu note interesante. Poate într-un alt context nu ar avea ocazia sau nu ar comanda chiar altceva decât ce consumă în mod normal”, adaugă apoi antreprenorul.
Și nu de puține ori i s-a întâmplat lui Andrei Popa să primească un feedback foarte bun chiar în ceea ce privește sticlele de vin care nu s-ar fi potrivit neapărat pe cerințele clienților. „Am avut situații în care m-au contactat cei care abonamente să mă întrebe de unde am cumpărat un vin sau altul, că le-a plăcut foarte mult și vor să achiziționeze și alte sticle”, povestește somelierul.